[linux] X server (freedesktop.org)

Plzik Milan mmp na golem.gymzv.sk
Pátek Květen 28 10:21:46 CEST 2004

Nemam teraz pristup k mojmu PC, takze pisem po pamati; mozno nebudem
vsetko popisovat uplne presne.

No, doma sa to skusam rozbehavat pravidelne, so striedavymi uspechmi;
celkom problemy byvaju napr. s podporou hardware (teda konkretne moja RIVA
TNT:). Ma niekolko hardware backendov:
	1) kdrive - VESA driver z kdrive bezi hadam skoro vsade, dokonca,
ale aj najpomalsi; este som na nom nenastavil refresh rate, ... . Potom su
tu nejake specificke veci pre NVIDIU (ale bez modifikacie PCI ID v jednom
zdrojaku idu tusim iba GeForce zalezitosti).
	2) XOrg driver; no, vyzera to ako importovane zdrojaky XFree4.4,
ale drivery su tam iba na ATI. Ocakaval som binarnu kompatibilitu s XFree
drivermi, ale zatial sa mi nepodarilo zistit, ci bezi.
	3) Este dalsie backendy, ktore som nekompiloval:)

Posledne mi tie iXy nebezali tiez - problem bol v xtrans. iXy sa mi
implicitne skompilovani, ale nemali ziaden transport -> nebolo sa na ne
cez co pripojit. Riesenim bolo zeditovat zopar zdrojakov; tie tusim
includovali xtrans.c (asi; nepamatam presne). Bolo treba dodat par
#definicii, aby sa to skompilovalo so spravnymi transportmi - TCP, UNIX a
tak... . Ale aj tak musim X spustat, treba dat -np (alebo -pn? :), aby
ignoroval transporty, ktore nevie inicializovat.

Prednosti/vyhody:
Vyzera dost open; su trosku viac prograsivni ako XFree; maju
implementovane niektore dost nove rozsirenia, napr. XDamage, XFizes,
Composite (toto je naozaj dobre:), ... . Cez composite sa daju robit tie
veci, co su na screenshotoch. Tusim uchovava obsah kazdeho toplevel okna,
takze ich netreba tak casto obnovovat. (Mimochodom, ak som spravne
pochopil, ked sa obycajnym iXom poskodi obsah okna, chcu ho prekreslit
cele; X od FDO vie cez XDamage prekreslit iba zmenenu cast okna).

Nevyhody:
No, aplikacie zvycajne nepodporuju ani Composite, XDamage, ... . Takze
mozno to az taka vyhoda nebude; aj ked Composite aplikacie podporovat
nemusia, aby sa dali robit priehladne okna:). Dalej proti hovori aj dost
slaba podpora HW.

Inac, o tom X servri som pisal aj na starom linux.sk.

	Milan Plzik

BTW: Ak sa v niecom mylim, opravte ma ... .