[linux] pppd a staticka IP

Matus Horvath Matus.Horvath na nextra.sk
Pátek Květen 28 20:28:31 CEST 2004

Friday, May 28, 2004, 2:48:42 PM, you wrote:

mssec> Zdravim,

mssec> ja mam u ISP vytvorene account so statickou IP. Ocakaval som, ze tuto IP
mssec> dostanem vzdy po pripojeni, tzn ze ak sa budem potrebovat pripojit na
mssec> tento pocitac vzdialene zadam jeho IP a pojde to.Alebo som sa mylil?
mssec> vdaka
mssec> miso

Vzdy ked sa pripojis z toho pocitaca, mal by si dostat tu istu IP adresu
(bez toho aby si cokolvek nastavoval, adresu prideli provider tak isto
ako keby ti daval dynamicku adresu, len vzdy rovnaku).

Kym budes pripojeny, mozes tu IP adresu pouzivat z inych pocitacov na
internete na pripojenie na tvoj pocitac. Ale len kym budes pripojeny.

Tak isto by si sa mohol pripojit z inych pocitacov na internete na
tvoj pocitac ak by si mal dynamicky pridelovanu adresu. Akurat by sa
adresa pri kazdom pripojeni zmenila, takze by si musel vymysliet nejaky
system ako ju zistit (napriklad dnsalias.org, pripadne pocitac po pripojeni
zverejni svoju adresu niekde na webe, posle ti ju na mobil v SMS, ...
fantazii sa medze nekladu).

Ak ti ide o to ze niekde z internetu zadas svoju IP adresu a tvoj pocitac
doma sa nejako automaticky pripoji na net (ked bol predtym odpojeny),
tak to nema so statickou IP nic. Mozes si ale rozbehat nejaky program ktory
bude pocuvat na modeme a ked zazvoni telefon automaticky sa pripoji
na internet. Teda budes si moct z mobilu zavolat na modem, pockat kym
polozi a o chvilu bude pocitac pripojeny a mozes s nim komunikovat.
Nie je velky problem to rozbehat (pozri google), kedysi davno mi tak
fungovala jedna ISDN linka. Dokonca to bolo s dynamickou adresou,
takze sa pocitac pripojil a poslal mi SMS so svojou IPckou (vtedy
este fungovali free SMS brany).

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:Matus.Horvath na nextra.sk