[linux] bochs & qemu problemy

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Úterý Listopad 2 13:30:59 CET 2004

Ahojte,

  chcel by som si spravit mensiu testfarmu operacnych systemov zalozenu
  na bochse. Chcem to spustit na mojom routeri doma s pristupom cez SSH.

  Bochs mi chodi pekne s vystupom na terminal v screene (nechcem tam mat
  iksy, cize to nechcem vobec pustat v grafickom rezime, maximalne cez
  rfb/vnc).

  Problem mam so sietou. Nefunguje mi ani jeden sposob uspokojivo.

  tuntap a tap mi nejdu ani pingnut, robil som to podla navodu. Pisu, ze
  nevedia otvorit device (resp. subor). Ten tam je, je spravny a modul
  je loadnuty. Skusal som aj nakonfigurovat/zdvihnut interfejs, stale
  nic :(.

  Nativne cez linux ethmod mi to ide tak, ze viem pingnut ostatne masiny
  v sieti. Bohuzial, neviem pingnut zrovna tu, ktoru potrebujem (t.j.
  tu, na ktorej mi ten bochs bezi. Je to zaroven aj brana do internetu).

  Rozmyslal som aj na QEMU, ale tam som nenasiel moznost, ze by to
  bezalo uplne bez iksov.

  Oplati sa skusat Plex86? Chcem si spravit vsetky cutting edge BSDcka,
  GNU/Hurd a mozno nejake ine systemy.

  Podporuju niektore z tych veci ipv6? Lebo to bude asi jediny sposob,
  ako sa tam bude dat lognut.

  Kolko bochsov ste realne pustili naraz? Ja som spustil instalaciu
  netbsd a openbsd a masina mala celkom dost, ale to stale nieco robili
  guest systemy. Neexistuje moznost "hibernacie" a na zaklade niecoho
  (napriklad pristup na zariadenie a podobne) by sa dany virtual machine
  odhibernoval a spustil? 90% casu ich asi nebudem pouzivat, ale chcel
  by som, aby boli dostupne z netu aj pre par kamaratov, ktori sa s tymi
  OS mozu pohrat, ked budu mat cas alebo chut.

  ak ma niekto chodivu konfiguraciu siete, tak by ma celkom potesila.
  host system je debian sarge, bochs balicky su z unstablu, pouzivam v
  principe z example konfiguraku odkomentovane riadky, co sa tyka siete,
  pripadne som skusal par howtos, chyba je stale ta ista. Mam pocit, ze
  sa mu nepaci devfs. Kernel mam 2.6.

   Juraj.

--
Juraj Bednar