[linux] znovu browsery, E-zones a EASY

Pavol Lajciak Pavol.Lajciak na fedu.ku.sk
Čtvrtek Listopad 4 12:15:33 CET 2004

Ahojte.

Aj ja mam podobne skusenosti s odpovedami od Eurotelu, zial odpovede su
podobne, pripadne nekvalifikovane a tusim stale z inej adresy.
Este jeden postreh - tusim, ze odpoved mi chodila stale od nejakeho
ineho pracovnika.

Zial, e-mailovu korespodenciu som uz pomazal.

Ale ak sa najde niekto, kto to bude seriozne bez vasni riesit
premyslenou strategiou a jednanim - slusnym listom na manazment
rad sa pridam, pripadne ku kompozicii listu pridam spoje pripomienku,
ale kompoziciu robit nebudem, lebo nemam na to cas.

Par postrehov a nametov na argumentaciu:

Cim sa  tak argumentovat je napriklad
Web Content Accessibility Guidelines 2.0 (WCAG)
http://www.w3.org/TR/2004/WD-WCAG20-20040730/

1) je mimoriadne vhodne ho dodrziavat.
2) kto ho nedodrziava znevyhodnuje urcitu skupinu a tym znevyhodnuje inu
    - rovnost sanci je dnes klucovym slovom, ktore sa rado pocuvava.

Kedze vyucujem ako robit web, takze sa snazim studentom "vbijat do
hlavy" a "otrieskavat o hlavu" aj veci o dostupnosti webu.
Nie je to v prednaskach, ale je tam link na Web Accessibility Initiative
- WAI.

Myslim si, ze kto ignoruje w3.org je ignorant. Kazdy vie o ktorej velkej
nemenovanej firme hovorim.

http://pf.ku.sk/lajciak/index.php?id=prezentacnysoftware/prezentacnysoftware
A tu je draft mojich prednasok - silne nedokonceny... Ale rad privitam
Vase pripomienky.
http://pf.ku.sk/lajciak/prezentacnysoftware/prednasky/Prezentacny_software_prednasky.pdf

Napriklad v knihe od pana Satrapu je na strane 25 v kapitole
Univerzalita je asi toto, skratim:

"Ja jesem sveho casu nemal daleko k nazoru, ze pokud uzivatel nema
k dispozicii aktualneho WWW klienta, ..., je to dosledkom neschopnosti
ci lenosti bud jeho samotneho alebo spravcu jeho siete. ...

Muj pohlad na vec se dost podstatne zmenil po telefonatu, ktery zacinal
zhruba slovy: >>jmenuji sa AB, jsem webastrem u firmy CD a jsem slepy.<<
Behem rozhvoru vyplynulo, ze dotycny pouziva textoveho klienta Lynx,
napojeneho na hlasovy vystup. Teda som si velmi markantne uvedomil,
ze duvody, proc uzivatel pouziva toho ktoreho klienta, mohou byt velmi
zasadni a v podstate neovlytelne."

Tolko pan Satrapa.

Takze isty "hlupim" pisanim stranok okrem toho, ze ignorujete cast
zakaznikov, kazite si meno, aj znevyhodnujete napr. postihnutych obcanov...

---
S uctou
Pavol Lajciak

Pedagogicka fakulta
Katolicka Univerzita
Katedra informatiky
Namestie Andreja Hlinku 56
034 01 Ruzomberok
tel: +421 44 4320 961 kl. 333
Pavol (dot) Lajciak (at) fedu (dot) ku (dot) sk
http://pf.ku.sk/lajciak/