[linux] distribucia

Aben Siatris aben na webcom.sk
Čtvrtek Listopad 4 12:20:10 CET 2004

Dňa Wednesday 03 November 2004 23:35 linux napísal:

> chcem sa spytat, ci distibucia gentoo je vhodna aj pre zacinajuceho
> uzivatela GNU/Linux alebo su vhodnejsie distribudie mandrake, fedora,
> najma co sa tyka instalacie. (islo by o prechod z windows).
> vdaka
ja poviem z osobnej skusenosti.
zacas som s Xandrosom ktory ma pristup ako windows. vydrzal som mesiac?
presiel som na Mandrake, v ktorom som sa naucil konfigurovat klikanim, ale
unavilo ma reinstalovat kazdeho pol roka kvoli prechodu z 9.0 na 9.1, atd...
potom som presiel na Gentoo a musim povedat ze ma to hodne, hodne naucilo o
systeme. je to idealne ked chcem nieco nainstalovat aby to uz bezalo a este
idealnejsie ked sa s tym chcem proste babrat a tuningovat a pritom nerozhodit
system :) takze pri mne sa to oplatilo. najviac sa mi paci to, ze stale len
upgradujem, dava mi to pozor na stare konfiguraky a mam stale aktualny system
a nemusim nikdy preinstalovat.
jedina vec mi k tomu chyba - ked nechcem kompilovat mali by byt niekde vonku
predcompilovane binarky pre bezne architektury. ale vraj sa na tom uz v
portage pracuje.