[linux] Compaq Armada 1520 a Linux.

linux na lists.linux.sk linux na lists.linux.sk
Čtvrtek Listopad 4 14:55:21 CET 2004

Cauko:-).
Zohnal som si $subj postarsi notebook, nainstaloval nan debian, a zistil
som, co funguje a nefunguje. Jadro tam  je 2.4.27 debianske; v podstate
cely system je debian unstable, dost aktualny (par dni). Planujem rozbehat
jadro 2.6.9.

Chcel by som vas poprosit o radu, ak niekto
mate skusenosti s nasledujucim hardware:

Grafika CirrusLogic 7548 GD:
Co sa tyka Xov, nativny ovladac "cirrus" dokaze iXy nastartovat, chvilku
sa mi hybe mys, potom ale obrazovka stuhne a nic viac sa nedeje - jedine
riesenie je reset. Na nete som nasiel konfiguraky pre stare iXy, kde ludia
forcli chipset na clgd5428 a potom to fungovalo. Hacik je v tom, ze v
novych iXoch to nefujguje (teda - je tam podporovanych dost vela
chipsetov, ale prave vyssie zmieneny chyba). Skusal som to prepnut na ine
chipsety, ale dostal som iba na modro rozhadzanu obrazovku.
Co sa tyka framebufferu, driver clgenfb funguje celkom slusne, iXy teda
zatial bezia cez driver fbdev. Problem je, ze prakticky funkcna je iba
8-bitova farebna hlbka. Ked nastavim inu, obraz je dost rozhadzany -
vyzera, ze treba nejak nastavit pixclock, ale neviem ako. Po zmene
pixclocku sa display zatvaril dost divne - par vertikalnych ciar a nic
viac. Nevedel som to prepnut naspat - riesenim bol zase iba reset. A este
problemik so scrollovanim textu v terminali na framebufferi - je to
NEUVERITELNE pomale, aj ked PC je 133MHz, cakal som, ze to pojde
rychlejsie (aj ked dam fbset -a -accel true). Nie je nejaky hack , ako to
zrychlit?

Infraport:
Notebook sa ma snazi presvedcit, ze ma 4 seriove porty (pricom ale na
ttyS1 a ttyS3 vyhadzuje "LSR check enabled"). Infraport je /dev/ttyS2, co
som zistil vdaka dialkovemu ovladaniu od veze;-). Neviete niekto, ake
rezimy to podporuje? Teda, SIR to podporuje isto, ale neviem (a s akym
driverom, ak treba) aj FIR... .

Pamat:
Neviete niekto zohnat 64MB modul EDO SODIMM? :-) Debian na stroji so 16MB
RAM ma iste caro, ale ked kompiluje jeden C++ zdrojak zneuzivajuci STL 5
minut (time ukazal, ze spotrebovany strojovy cas je tak 25s user+8s
system), chcelo by to trosku pridat;-).

Dakujem za akekolvek rady.

	Milan Plzik