[linux] Re: iptables & squid

miso nightwalk na inMail.sk
Sobota Listopad 6 22:44:21 CET 2004

No mam to takto:

###################################################
# Forwarding Rules

# Note: Logging must precede Accept/Forwarding
$IPTABLES -A FORWARD -j LOG --log-prefix "Firewall Forwarding: "

$IPTABLES -A FORWARD -i $EXTIF -o $INTIF -j ACCEPT #Allow all inbound

# List of hosts allowed to access the Internet
# identified by MAC and IP address

### janko_hrasko ###
$IPTABLES -A FORWARD -i $INTIF -o $EXTIF -s ip_janka_hraska -m mac
--mac-source xx:xx:xx:xx:xx:xx -j ACCEPT
$IPTABLES -t nat -A mac-nat -i eth1 --match mac --mac-source
xx:xx:xx:xx:xx:xx -j ACCEPT

#echo "   Enabling SNAT (MASQUERADE) functionality on $EXTIF"
$IPTABLES -t nat -A POSTROUTING -o $EXTIF -j MASQUERADE

$IPTABLES -t nat -A PREROUTING -i eth1 -p tcp --dport 80 -j REDIRECT
--to-port 3128

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

o tej zmne mac viem, ale co potom zabere viacej ;) ?

Dik,
miso