[linux] Sifrovanie databazy Postgres

Peter Gubis peter.gubis na damovo.com
Pondělí Listopad 8 15:05:54 CET 2004

no neviem. ale podla mna kluce k sifrovaniu by nemali byt v suboroch
nikde na disku. takze ich je potrebne zadavat pri starte
aplikacie/databazy. potom je uz jedno, ci si ukradne potencionalny
utocnik aj kusok zbytocneho (free) kodu databazy spolu s datami....
pokial sa niekto nabura do systemu, tak to mozes mat zabezpecene
lubovolne, kluce si vycita hoci aj z /dev/kmem . ale ide o to, ze ked
ukradne disk, tak su mu tie data k nicomu. co sa da teoreticky mozno
ochranit aj prostrednictvom crypted fs.

sifrovanie na aplikacnej vrstve (nie na db vrstve) ma nevyhodu, ze nad
datami nevyuzijes ziadne sql vyhody (selecty, indexy....)

pg.