[linux] usb na notebooku

Jan 'JaSan' Sarenik jasan na x31.com
Pátek Říjen 8 14:14:53 CEST 2004

  Ahoj!

> vie mi niekto poradit ako rozbehat usb (usb kluc nomontuje,
> kabel na mobil nechodi) na notebooku compaq evo n1015v? ma
> niekto podobny?

Napadla ma taka sice trocha naokolo ale mozno pouzitelna vec:
Skus (ak teda mas poruke) nabootovat z CDcka Knoppix a tam
skus namontovat ten kluc. Ak ide, tak skus zistit, ktory ovladac
pouziva. Raz som na dakom EVO skusal USB a myslim ze mi to
vtedy natahovalo OHCI usb driver (# modprobe ohci-hcd),
ale to nemusi platit pre vsetky.

Ak Ti ten notebook uz bezi vpohode na Linuxe len mas problem
s tym USB, skus prikaz

# lspci -v

a vo vystupe pohladaj riadok kde by mal byt string 'prog-if'
(tych riadkov bude viac, lebo USBciek je na jednom kompe
viac) a nedaleko toho by mal byt typ suvisejuceho USB.
Typy su tri: EHCI (toto je USB 2.0), OHCI, UHCI (Intel a VIA).

So standardnymi kernelmi z distribucii by hadam problemy nemali
byt, len treba natiahnut ten spravny modul (a na novych distribuciach
byva zvykom ze Ti ho natiahnu same pomocou 'hotplug').

Ak si kompilujes kernel sam, treba Ti na beh USB kluca
(ci uz to spravis ako moduly alebo zakompilujes do binarky
jadra necham na Teba) ten USB driver a dalej CONFIG_SCSI,
CONFIG_BLK_DEV_SD, a este z USB sekcie potrebujes
CONFIG_USB_STORAGE. To by myslim malo stacit na to, aby
USB-MassStorage kompatibilne zariadenie sa dalo pod
Linuxom namountovat.

Na ten kabel na mobil pravdepodobne potrebujes driver
CONFIG_USB_SERIAL. Ale s takym som sa este nestretol takze
je dost mozne ze sa mylim.

  Dufam ze Ti to kus pomoze
   Pekny den!
 S pozdravom