[linux] pokazeny ext3 filesystem

Jan 'JaSan' Sarenik jasan na x31.com
Pondělí Říjen 11 12:22:40 CEST 2004

Ahoj!

> jeden kamarat sa pokusal nieco rozchodit a omylom prepol 160GB disk
> s nainstalovanym linuxom do nejakeho kompatibilneho rezimu ked sa
> tvari ze ma len 32GB (pridal jeden jumper). Ked to skusil nabootovat,
> nenasiel sa ziaden filesystem. Potom ten jumper zasa odstranil, takze
> disk sa zasa tvari ako 160GB, aj sa najde filesystem ale pri pristupe
> k suborom nad 32GB hranicou je kernel zrazu panic.

Je tabulka particii neporusena? V pripade ze by bola porusena,
odporucam nabootovat z CD (najlepsie LNX-BBC) a pouzit gpart,
pripadne parted na zistenie povodnych particii, tie potom obnovit
a vsetko by malo ist.

Nechapem presne ten ,,kompatibilny rezim'', ale podla mna
by to nijako nemalo ublizit datam na disku (v pripade ze
v tom rezime nasahal (write) data na disku).

> Viete niekto o nejakom sposobe ako zachranit data z toho disku?

V pripade ze tam su, tak treba skusit ten 'gpart', alebo 'parted'.
V GNU parted je to potom volba 'rescue'.

  Pekny den!
   JaSan.