[linux] antispamova ochrana

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Úterý Říjen 12 10:22:17 CEST 2004

Ahoj,

> Vyskytla sa ale situacia, ked mi z domeny r2ar64.chello.upc.cz chcel
> jeden clovek poslat mail:
>
> ---------------------------------------------------------------------%<---------------------------------------------------------------------
> Oct 11 17:19:05 Idea postfix/smtpd[1775]: NOQUEUE: reject: RCPT from r2ar64.chello.upc.cz[62.245.107.64]: 554 Service unavailable; Client ho
> st [62.245.107.64] blocked using dynablock.njabl.org; Dynamic/Residential IP range listed by NJABL dynablock - http://njabl.org/dynablock.ht
> [...]

Dynablock nie je blacklist pre spammerov, ale obsahuje zoznam dynamicky
adresovanych blokov (teda napriklad IP adresy, ktore dostane klient pri
ADSL, dialupe alebo Chello v tomto pripade).

Je konvencia, ze by takito pouzivatelia mali pouzivat externy mailserver
(ktory napriklad poskytuje provider) a teda by mail nebol zablokovany,
ale nie je to nikde "kodifikovane", cize v podstate odtial moze chodit
legitimny mail a takto ho zablokujes.

Osobne by som ten blacklist vyhodil a pridal zan body v spamassassine,
myslim, ze same o sebe to nie je dovod na zahodenie mailu (aj ked sa ti
bude cerpat strojovy vykon tym, ze to musi este prezut spamassassin).

 Juraj.