[linux] file limit +samba

Martin Kyrc martin.kyrc na developers.sk
Středa Říjen 20 09:34:47 CEST 2004

On 20.10.2004 16:40:43, Lukáš Staňa wrote:
> caf

> ak si dobre pamatam tak starsie verzie FAT filesystemu mali maximalnu
> velkost jedneho suboru 2GB  a v tvojom pripade si to prave
> prekrocil... ak je tam ntfs tak neviem... problem potom bude v
> sambe...

tuto velkost uvadzali oficialne zdroje.
(napr:
http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/productdoc/en/default.asp? \
url=/windowsxp/home/using/productdoc/en/choosing_between_NTFS_FAT_and_FAT32.asp )

Skutocnost je vsak 'mierne' ina :). Pred nejakym casom som bol
poziadany o 'zacharnu' dat s pomaly sa rozpadajucej win-masiny (ntfs),
ktora obsahovala okrem inych aj par velkych suborov (takmer 2GB) na
relativne velkom disku (asi 120GB) rozdelenom na asi 3 particie.
Skopiroval som zdrojovy disk (ntfs) na linux particiu (ext3, alebo
reiserfs, uz nepamatam). S datami sa dalo bez problemov pracovat
(video files). Doteraz vsetko OK.

Podla dokumentacie FAT32 podporuje velkosti diskov od 512MB do 2TB.
OK. Nakopiroval som to s5 na FAT32 fs. este v linuxe som overil, ci je
vsetko ok. Po pripojeni fat32 disku do win masiny (win98, alebo XP) sa
stalo to, co by ma ani vo sne nenapadlo: (disk bol deleny na asi 3
particie) pri citani (!) dat napr z 2 particie sa porusila FAT
tabulka! uplne sa zmenilo adresovanie particii. Ich zaciatok a koniec
bol uplne na inom mieste ako pri pripojeni disku. stalo sa to, ze
koniec 1. part. presahoval adresu zaciatku 2. part. a podobne.
este raz podotykam, ze som z disku iba cital (co robil windows
netusim, ale urcite iba necital :)

pre overenie mojho podozrenia som pripojil disk o5 do linuxu a tam som
sa len utvrdil v tom prekrizeni particii. po naslednej obnove
particii a nakopirovani dat s5 na fat32 som tuto skutocnost overoval
este niekoko krat v niekolkych win masinach (win98, NT, XP) - vsade
vysledok rovnaky.

Nakoniec pomohlo az nakopirovanie dat nie na fat32, ale ntfs (po
sieti).

Takze pozor na udaje uvadzane na oficialnych strankach mikrosoftu ;)

> On Tue, 19 Oct 2004 15:31:32 +0200,
> michal.lackovic na sk.schneider-electric.com

Neviem v com by mohol byt problem. Doporucujem zapnut vacsi debug
level a pozriet v logu co je pricinou tohto zlyhania. Nasledne by som
urcil, ci je problem na strane samba servera (linux), alebo clientskej
strany (skus kopirovat na iny win - 98, XP, NT,..., pripadne na iny
linux ak je to mozne). snad ti vypis z logu pomoze. good luck.

--
                        \ /
                      /\ o -