[linux] file limit +samba

Martin Kyrc martin.kyrc na developers.sk
Středa Říjen 20 14:01:21 CEST 2004

On 20.10.2004 12:57:58, riki wrote:

> detekol operacny system rovnaku geometriu disku ako bios a rovnaku aku
> mal v tej prvej masine? myslim ze nie.

Ako som napisal, bolo to uz davnejsie, takze presne cisla si uz
nepamatam. To, co hovoris, napadlo aj mna. Bola to prva vec, ktoru som
si pozrel, ked vznikol tento problem. Udaje boli totozne (myslim, ze
len v jednom win-stroji sa to lisilo).

principialne som skusal toto:
1:
- v linux stroji som nakopiroval data na fat32 disk
- vlozil som ho do systemu win(*) a po precitani zacal robit blbosti

2:
- data kopirovane po sieti na win masinu (fat32)
- rovnaky problem

3:
- data kopirovane po sieti na win pasinu (ntfs)
- bez problemov

* - system bol win98(okrem bodu 3), winXP, winNT alebo 2000 (uz si
nespominam)

Bod 1. som skusal aj na rovnakej masine ako bol ten windows (knoppix).
HW problem s cielovym diskom vylucujem.
Na mensom disku (particii) (pod 90GB) s fat32 nebol ziaden problem.
Problem sa vyskytoval iba nad touto hranicou (disk bol velky 120GB).
Na disku boli na zaciatku asi 3 particie, ale neskor iba jedna.

Spominany problem som pozoroval aj v situacii, ked som tento velky
disk rozdelil a naformatoval vo win a nasledne zacal nanho zapisovat
(teda ziadne prekladanie disku z pocitaca do pocitaca).

A teraz bud fcul mudry :).

Viem, ze to vyzera dost nepravdepodobne a aj ja som na to pozeral ako
tela na nove vrata, ale jedine riesenie, ktore mi naozaj pomohlo bolo
prejst na ntfs (hoci tomu som sa potreboval vyhnut, kvoli SW, ktory
bezal korektne iba vo win98), alebo pouzit mensi disk (co bolo
nedostatocne).

> no comment

?? vies o nejakom lepsom sposobe?

> pozor na predcasne sudy

nechap to ako predcasne vysloveny zaver. len som chcel upozornit na
to, co sa stalo mne a co sa mi podarilo zistit a konfrontovat to s
udajmi o fat32. nechem system win ani jeho fs zhadzovat (hoci mi
niekedy riadne lezu na nervy:), len ked si precitam o tom, ze fat32
podporuje disky do velkosti 2TB a subor do velkosti 4GB a potom
zistim, ze to nie celkom 'funguje', tak sa pytam preco.

Mozno som nieco prehliadol, na nieco pozabudol (okrem toho co som uz
napisal) a preto sa to spravalo tak podivne. Ak niekoho napadne co som
mal este pozriet rad si to vypocujem a necham si poradit. nechcem tu
vsak vyvolavat zbytocne dlhy thread.

--
horol