[linux] spamassassin 3.0

Andrej Kacian andrej na kacian.sk
Sobota Říjen 23 14:28:25 CEST 2004

On Thu, 21 Oct 2004 10:12:07 +0200
"Ing. Jan ONDREJ" <ondrejj na upjs.sk> wrote:

> Dalej mam trocha problem s tym, ako spamassassin boduje veci ako rozne
> divne slovicka (napr. niekolko dolarov alebo rozne slova, ktore sem nechcem
> pisat, aby mi to neohodnotilo ako spam). :-)
> Boduje ich 0.1 bodmi. Viem si to sice zvysit, ale zda sa mi nerozumne,
> aby som presiel uplne vsetky pravidla, ktore to pozna a zvysoval im to
> postupne.

Taketo testy na slovicka su len velmi primitivne, nemyslim, ze je vhodne ani
uzitocne zvysovat im ohodnotenie. Radsej zacni ucit bayesian filter SA, mne
funguje velmi pekne. Doporucujem nainstalovat aj dodatocny ruleset
rules-du-jour[1], mam s nim dobre skusenosti.

1. http://www.exit0.us/index.php/RulesDuJour

> Sice je pekne, ze ak mail ma viac ako 0.0 bodov, tak je uz pravdepodobne,
> ze je to spam a ze mi kladne bodove hodnotenie pre ciste spravy nedava,
> ale tazko sa to potom rozlisuje. Funguje vam to podobne?

Nieco ako "cista sprava" sa nevyskytuje casto ani v normalnej korespondencii.
Staci, ked ti niekto posle mail kde sa vyskytuju nejake URL v texte, alebo
podobne prkotiny. Prave preto je vela testov ohodnotenych len 0.1 alebo 0.2.

Ja mam so SA 3.0 problem taky, ze child procesy postupom casu zeru coraz
viac pamate - potom ked restartnem spamd, tak sa vyuzitie pamate vrati
povedzme z 80% na 40%. O tomto probleme sa zmienilo uz viac ludi na roznych
forach, takze "nieco je zhnite v state Danskom".

--
/~\ The ASCII        Andrej "Ticho" Kacian <andrej at kacian dot sk>
\ / Ribbon Campaign  GnuPG public key ID: 7CD93FE2 (pgp.mit.edu)