[linux] kernel 2.6. debian woody

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Neděle Říjen 24 22:52:41 CEST 2004

Ahoj,

> Ak to chces naozaj len kvoli bezpecnosti, mozes si kludne nechat
> debianov 2.4.18. To nie je vanilla 2.4.18, ma backportovane security
> patche z novsich kernelov. Samozrejme musis mat najnovsi 2.4.18
> kernel z debianovych security updatov.

Pricom odporucam uistit sa, ze je to -1 verzia, treba pozriet prislusny
DSA announce.

kernel-image-2.4.18-1-686 je uz patchnuty
kernel-image-2.4.18-686 nie je patchnuty

> Ak chces za kazdu cenu co najnovsi kernel, pozri si www.backports.org.
> Ale musim ta varovat ze normalny kernel 2.4.18 bude rozhodne updatnuty
> v pripade security problemu rychlejsie ako kernely na
> www.backports.org.

toto bohuzial nie je tak celkom pravda. Pri jednom z ptrace errorov
trvalu Debianu vybuildovanie noveho kernelu peknych par tyzdnov. Udajne
tam bol nejaky vazny problem a uz sa to nestane, kazdopadne nie je to
garancia nicoho...

Okrem toho sa ani v tomto pripade kernel automaticky neupgradol, lebo
balicek sa volal inac (tusim ak nebol pouzity kernel z boot-floppies).

> ak nepotrebujes ficury ktore debianove jadro nema, najlepsie
> riesenie je nechat ho na pokoji

minimalne je to najjednoduchsie riesenie... ci najlepsie zavisi od
aplikacie. napriklad rychlejsi scheduler sa celkom hodi.

   J.

--
Juraj Bednar
http://www.jurajbednar.com/