[linux] ACER Aspire1355Lc + ACPI

Jan Kucerak calimero33 na pobox.sk
Úterý Říjen 26 15:44:02 CEST 2004

  Zdravim,mam par otazok k noteboku a hlavne spravy napajania.
takze,
     mam notebok Acer Aspire 1355Lc (XP 2600+,512MB,40G,graf karta
integrovana KM400). V prvej rade chcem povedat ze ak nahodou niekto nad
tymto NB uvazujete, tak radsej ostante len pri uvazovani cena je
priazniva ale to je tak vsetko. 5-10 tis navyse za podobnu vybavu od
inej znacky rozhodne niesu peniaze do luftu.

Ak sa ti to zda dlhe prejdi pls rovno k casti B

CAST A
    Par poznatkov a skusenosti:
    Jedina vec ktora s tym NB funguje naozaj bez problemov je win XP. A
nieco v tom duchu deklaruje aj vyrobca, nic menej moja oblubena
distribucia SLACKWARE 10 sa rozbehla az na par drobnosti pomerne slusne.

-USB funguje dobre ale v pripade ze zapnete ACPI tak USB 2,0
nerozbehate... ak niekto vie ako na to, uvitam rady
1,0 funguje aj pri zapnutom ACPI v pohode

-Graficka karta KM 400 zdiela 64M systemovej pamate ... modul via je
nutno najprv skompilovat ale inak sa rozbehne v pohode na pozeranie
filmov staci a s trochou snahy by mozno sli aj nejake hry.

-Funkcne tlacitka (modro potlacene) ak v  jadre zapnete podporu
notebokov toshiba tak zacnu niektore fungovat
         tlacitka na zmenu jasu displeja funguju (dolezite tlacitka v
pripade ze chcete aspon chvilu vydrzat pracovat na bateriu znizte jas na
minimum)
        funguje aj tlacitko na vypnutie napajania disp.
        funguje aj tlacitko na vypnutie/zapnutie touchpadu
        ostatne modre tlacitka nemaju ziaden efekt ale zistil som ze
ACPI udalost generuju takze by sa im mohla dat nejaka funkcia priradit
        Strieborne okruhle tlacitka nefunguju vobec (samozrejme okrem
POWER :) ) ale na nete je par programov ktore vraj rozbehaju aspon dva z
nich P1 a P2 (neviem neskusal som)

-cd/dvd rom +cd-napalovacka funguje spolahlivo

- touchpad funguje bez problemov trochu divne sa sprvaju pridavne 4
tlacitka v strede ale da sa to odstranit

-graficke vystupy ine ako je samotny display (s-video, external-VGA) som
z toho stroja v linuxe nedostal... (neda sa povedat ze by som sa kto vie
ako snazil) ak niekto ma skusenosti nech sa o ne pls podeli :)

-zvukovka funguje bez problemov (ALSA aj OSS)

CAST B

No a teraz dovod preco toto cele vlastne pisem....

    Cely ten stroj funguje ako mensie vykurovacie teleso, je osadeny
pomerne vykonnym procesorom XP mobile 2600+ cize realny takt max 1990 a
ma aj celkom dost pamate. Toto je ale vykupene pekelne nizkou dobou
prace na bateriu a dost neprijemnym hucanim chladiaceho ventilatora za
ktoreho velkost a hluk by sa nehambil hocktory desk-top. Skratka ak
prave nakompilujete jadro tak sa tam ten procak vacsinou nudi problem je
sa nevie nudit usporne. (nehovoriac o tom ze vdaka biednej grafike ten
vykon nemate moc sancu vychutnat)

Po rozbehani ACPI a s 2.6tkovym jadrom sa sice da procesor taktovat za
chodu podla zatazenia (ja pouzivam programik wmlaptop). Cosi podobne
dokaze aj demon CPUFREQD. Efekt jedneho ani druheho nieje vsak nijako
oslnivy... pri minimalnej frekvencii aku ACPI povoluje nastavit (1393
Mhz) minimalnom jase disp. a takmer nulovom zatazeni (prezeranie stranok
na nete, pisanie v OOO a tak) doba moznej prace na bateriu nepresiahne
hodinu a pol.

MINIMALNA FREKVENCIA JE TO O CO MI V TOMTO PRISPEVKU IDE
    ACPI dovoluje menit frekvenciu CPU po skokoch v rozmedzi
1393-1990Mhz .. a predpokladam ze tie skoky su nejako na tvrdo zadane
lebo ich zoznam vypisuje uz kernel pri starte...co mi je vsak divne a na
co sa chcem vlastne aj opytat je ci sa neda nejako (s pomocou ACPI alebo
bez) nastavit este NIZSIA frekvencia nez 1393... lebo ked som mal este
nainstalovany XP tak ten ukazoval takt procesora hockedy aj okolo 300Mhz
a so zatazenim sa naozj dynamicky menil az po max hodnotu a doba prace
na bat. pri zhruba rovnakom zatazeni bola skutocne vyssia .. (okolo 2,5
hodiny ako udava vyrobca)

    Dalsia zaujimavost je ze sam od seba sa ten procesor pri boote javi
ako  700vka a v pripade, ze jeho freq po nastartovani na silu nezmenite
napr  cez ACPI (neviem ci sa to da aj inak) tak bude ako 700vka naozaj
fungovat.

 Ja osobne som sa spravou napajania a zmenou freqencie CPU v linuxe
nikdy pred tym nezaoberal preto uvitam vsetky rady a navrhy ako taktovat
frekvenciu procesora trochu viac nez dovoluje default acpi tabulka ci uz
dynamicky alebo rucne.

Dakujem.

calimero
ICQ: 16146050