[linux] adsl agregacia - a ako na nu :-)

Jan Nemsak janko na kopernik.cc.fmph.uniba.sk
Pátek Říjen 29 01:00:15 CEST 2004

Cafte

mam dsl, program od slovanetu s dost vyskou agregaciou (256kbit - total
fun :-) ). Cez den to ide v pohode, len vecer asi v mojom segmente
niekto pusti kazzu alebo co a z 30kB/s sa znizi rychlost asi niekde
medzi 6-4 kB/s.
Pisal som slovanetu, odpisali nech si dam program bez agregacie...
Ale!!! - zisti lso mze ked dam tahat subor cez napr. d4x (downloader for
X) ktory vie tahat subor vo viacerych pripojeniach, taha mi to vyslednou
rychlostou 30kB/s.
Vysledok merani: - viacermimi spojeniami naraz viem dosiahnut vacsiu
rychlost.
No ale ide o to ze ja nechcem len tahat subory cez nejaky downloader a
vselijako spekulovat, rad by som to vyriesil inac :-)
Myslim ze niekde som cital to, ze v linuxe sa da spravit toto:

        /--------1Mbit----\
--2Mbit<                   >---2mbit
	\--------1Mbit----/

v skratne - mam zariadenie, ktore mi vie spojit 2 body rychlostou 1 Mbit
ale ja potrebujem vacsiu rychlost, tak pouzijem 2 take zariadenia, na
nejaky system ktory mi vie do nich rozdelit rovnomerne traffic na zase
spojit na druhej strane.

No a napadla ma analogia, ze ja viem spravit vpn, cez ktoru mi to pojde
4 kb, ale ked tych vpn spravim viac, a nejako takto "rozdvojim a spojim
traffic", viem dosiahnut vacsiu rychlost :-)

A konecne otazka: neviem najst ten projekt alebo nejake howto ako sa
spojenim viacerych pomalych liniek na viacerych sietovych rozhrianiach
da dosiahut zlucenie  kapacit tychto liniek.

Neviete ako sa to vola, priladne odkaz na nejaku dokumentaciu k
problematike?
A su vobec moje myslienkove pochody spravne?

Dakujem.

Jano