[linux] dualboot with grub - VYRIESENE

Martin Kyrc martin.kyrc na developers.sk
Pátek Říjen 29 11:50:45 CEST 2004

Ahojte,
tak som to zobral vsetko odzaciatku a nacisto (tak ako v prvom
pripade, ale tentokrat uspesne).

1. to, ze sa menil typ particie mal naozaj za nasledok riadok
hide(hd0,x). napriek tomu sa vsak pri startovani win nejakym sposobom
'poskodil' mbr zaznam a pomohla az jeho naprava po nabootovani
knoppix-a. tento riadok mi bol poradeny a taktiez som takuto
konfiguraciu videl niekde na inete, no unhide pre prislusny linux
nebol uvedeny nikde. (??)

2. hrabal som sa vo winXP a nasiel som tam nejaku 'podozrivu'
vecicku. chovalo sa to tak, ze rovnaky disk (hda2) som mal pripojeny
na dvoch miestach (disk d:\ a x:\). neviem presne aky bol moj postup,
pri odstranovani tohto problemu, ale potom sa disk pripajal iba na
jedno miesto v systeme.
Toto pravdepodobne sposobovalo problemy, pretoze po restarte (a este
jednej zmene mbr) sa mbr po niekolkych restartoch pocitaca nezmenilo
(klop, klop).

momentalne rozdelenie disku:
hda1,hda2 - ntfs
hda5,6 - ext3
hda7 - swap
hda8 - fat32

grub zapisany do hda

takuto 'konstalaciu' nastaveni som mal aj v prvom pripade (default
instalacia dabianu testing s cd) az neskor som skusal menit
konfiguraciu grub-u (hide).
jedinu zmenu voci prvotnej instalacii je v umiestneni fat32 particie z
povodnej primarnej na terajsiu logicku. to ci som mal aj x:\ vo win si
uz nepamatam, mozno to bol problem

dakujem za vsetky postrehy

h.

este dodatok:

On 29.10.2004 10:06:27, konf na brana.lynx.sk wrote:

> Ahojte

> V tom problem urcite nie je ...
> Ja mam u seba WinXP+SP2 Debian Linux 3.1 a bez problemov fungujem. Mal
> som aj grub aj lilo.

> Taktiez nevyuzivam moznost hide.

> Problem bude najskor v nastaveni disku (ina geometria vo win a lin)
> alebo nieco podobne. Tiez ak som to dobre pochopil, tak on ani nemeni
> MBR ako skor zmeni typ particie, co je myslim vacsi problem.

ano, menil sa typ particie, ale to robilo nastavenie hide(hd0,x).
nie je mi vsak jasne taketo spravanie:
kym boli particie pri bootovani win 'hide' a nasledne sa len upravil
ich typ (bez zapisania grub-u) bootloader pracoval spravne.
ked som vsak odstranil 'hide', typ sa sice nemenil ale bootloader sa
porusil. co je vsak zvlastne, ked som vsak pocitac vypol a nasledne
zapol (nie restart) bootloader bolo ok. ak som vsak pc restartoval (z
windows-u) tak sa bootloader poskodil.

toto spravanie sa odstranilo po 'prinuteni' systemu win aby pripajal
disk hda iba na jedno miesto (d:\) a nie na dve (d:\, x:\).

ale to len tak na okraj... nerozumiem takemuto spravaniu :). nikdy som
s tymto nemal problem az teraz... zrazu to chodi...