[linux] sendmail ako smtp server

xixO holdsun na zoznam.sk
Sobota Září 4 20:46:47 CEST 2004

On Sat, 2004-09-04 at 15:24, Matus UHLAR - fantomas wrote:

> no, minimalne by si si to mal od nich dat vysvetlit. Aby ti sluzba
> fungovala je asi lepsie ako to urobit efektivne... a mne pripada ten dovod
> jednak nezrozumitelny jednak podozrivy...

no ked som ten problem riesil, tak mi bolo povedane ze ich smtp neposle
mail ktory je z nasej domeny na nasu...

myslim ze sa nie je o com bavit, je jedno ci to nejde nastavit, alebo
neved.., ja potrebujem postu posielat a je mi jedno ci tu od nas pre nas
prezeniem cez masinu vonku alebo nie a na mail server sa este
necitim[hlavne casovo]

> tieto IP oficialne pouziva:
>
> BBN Communications BBN-CNETBLK (NET-192-1-0-0-1)
>                                   192.1.0.0 - 192.1.255.255
> Bolt Beranek and Newman Inc. BBN-WAN (NET-192-1-1-0-1)
>                                   192.1.1.0 - 192.1.1.255
>

> inac jeden z priekopnikov internetu...

tak v tom teda nemam jasno, rozsah IP je pozostatok jednej firmy ktora
to u nas "spravovala" pred tym

> ak ma provider LAN 192.168.*, robi NAT tiez a imho je zbytocne ho mat
> dvakrat.

preco

> Takze mozno by stalo za to poziadat ho o IP rozsah z jeho siete a
> pouzivat ten bez NATu do jeho siete.

neviem ci by to stalo za to, je v tom vela windowsov[podla fwlogu-UPD]

> Ale lokalny DNS urychlovat a SMTP server samozrejme odporucam nadalej,
> pokial na ekvivalentne servery providera (DNS a SMTP) mate linku >=10 mbit
> (t.j. ze vas shapuje az von od seba)

toto som nepochopil...teda od 'nadalej,>>>

s pozdravom

p.h.