[linux] sendmail ako smtp server & +

xixO holdsun na zoznam.sk
Pondělí Září 6 11:22:05 CEST 2004

On Mon, 2004-09-06 at 08:40, Matus UHLAR - fantomas wrote:

> napriklad preto, ze ako STMP server by mal dorucit maily kam patria...

toto si myslim aj ja, preto mi bolo cudne to vysvetlenie

> jedine, zeby provider mal lokalne dotycnu domenu nasmerovanu inac (jeho
> DNS server by mal vlastnu zonu, inu ako oficialnu, teda tu ku ktorej sa
> dopatrame cez ROOT nameservery), ale to by bola chyba providera...

nejako tak by to mohli mat zamotane

> a mas teda VOBEC nejaky mail server aby som vedel o com sa ma zmysel vobec
> bavit?

mail server nemam, zatial, a ak sa mozem na tomto mieste spytat - ako je
to s registratorom a vlastnikom domeny?
[keby som teoreticky chcel mat u seba mail server, tak by to chcelo
verejnu IP, ktora by bola hosts'nuta v DNS'kach na nasu domenu]
- domenu mame zaregistrovanu pod slovanetom a my sme vlastnik[ze ano],
mame od nich pripojenie[-uz ho netreba, lebo mame ine], web
priestor[-stranka by mala zostat bezat furt] a maily[-tie by tiez mali
byt dostupne furt pochopitelne]
...a teraz ked "chcem" zmenit registratora na noveho providera[-mi bolo
vysvetlene ze bez toho nam maily nespravia]-taky formular som dokonca na
sknic.sk ani nenasiel, tak co to vlastne bude mat za vedlajsie ucinky?
-robili ste to uz niekto? viem pekna motanica ale co sa zabijem... ;-)
ked neviem

> ja som to pochopil tak ze mail server nema, SMTP stareho providera pouzit
> nemoze a novy provider mu postu pre jeho domenu nechce korektne
> dorucovat...

presne tak

> no a? u mnohych providerov mozes dostat vlastne routovane IP adresy. Takto
> sice nebudu routovane zvonka, ale aspon do siete providera budes moct
> pristupovat priamo, napr. k jeho sluzbam.

no od tohoto je este trosku daleko, ale napr na ten mail server by
stacila IP z rozsahu providera?

> ja ziadne vytvory DJ Bernsteina neodporucam, v kazdom pripade to je
> vysvetlenie postacujuce :)

jasne, vysvetlenie chapem, len sa mi tam nezdalo to 'mate linku', skor
by mi tam sedelo 'pokial...nemate linku >=10mbit', ale to je jedno - je
mi to jasne :-)

a prave riesim sendmail, na djb-veci sa tiez este necitim

pozdravujem
peter h.