[linux] IP z MAC

Jan Ostrochovsky jan.ostrochovsky na sdjls.uniba.sk
Pátek Září 24 19:30:08 CEST 2004

riki wrote:

> [...]
ako naznacil Matus Uhlar, pre nmap -sP je malina 150 PC, ktore musia byt
na jedinom neroutovanom LAN segmente

ja ti davam este automatizovanejsie a do perlovskeho kodu
integrovatelnejsie riesenie, ktoreho princip je rovnaky, ako napisal riki:

> nmap -sP 192.168.1.1-254 (vymen za tvoju siet); arp -an > arpy, potom
> si vo fajle arpy pohladaj

sub HOSTgetIP {
        my ($MAC, $IPrange) = @_;
        `sudo /usr/bin/nmap -sP $IPrange`;
        my $ARPline = `sudo /sbin/arp -an | grep -i $MAC`;
        if ($ARPline =~ /\((.+)\)/) {
                return $1;
        } else {
                return 0;
        }
}

ak najdete v tomto kode bug, dajte vediet... moze to nefungovat napr.
vtedy, ked je maximalna velkost arp cache mensia ako pocet aktivnych
IPciek na LAN segmente... velkost arp cache sa da nastavovat myslim v
/proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh[123], ale nikdy som to
nerobil, tak sa potesim, ked napises nejake detaily, ak sa s tym budes bavit

ostry

--
Jan Ostrochovsky
systemovy inzinier & zalozny LAN-technik IIKS SDaJLS UK