[linux] ALSA nefunguje poriadne

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Sobota Září 25 18:16:12 CEST 2004

On Fri, Sep 24, 2004 at 05:52:18PM +0200, HOST user wrote:
> Zdravim,
>
> mohol by mi niekto pastnut navod na rozbehanie alsy ?
> potrebujem aby bezali naraz tieto veci
>
> * xmms
> * skype (full duplex)
> * nejaka hra
>
> cez arts/esd to nechcem tie maju mizernu odozvu riesit, musi to nejako ist cez
> ten dmix plugin. Skratka chcem aby siel v lin zvukovy subsystem ako vo
> windowse.

Presne tento problem som predcasom riesil. Zatial mi tusim nefunguju 2
programy, ktore citaju zo zvukovky (mozem mat naraz aktivny len jeden). Co
sa tyka vystupu, tak mozem mat sucasne spusteny xmms, vlc alebo
gnomemeeting. Malo by ist neobmedzene mnostvo programov.

Riesil som to zapisom do /etc/asound.state (nasiel som navod na
alsa-project.org).

Zvukovu kartu som prinutil ist v max. 44100 Hz (aj ked moja zvlada 48000).
Toto z dovodu, ze gnomemeeting + asterisk + chan_oh323 nefunguje
korektne s 48000 Hz zvukovkami.

Bezproblemovo funguju vsetky aplikacie, ktore su skompilovane s OSS
podporou. Zaujimave je, ze mam problemy prave s aplikaciami nativne
skompilovanymi s ALSAou, takze som ich prestal pouzivat.

Prikladam pridane riadky (doporucujem zadat prikaz alsactl restore
po zapise do tohoto suboru).

pcm.default {
        type plug
        slave.pcm dmixer