[linux] ALSA nefunguje poriadne {long}

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.sk
Pondělí Září 27 15:49:37 CEST 2004

On Mon, Sep 27, 2004 at 03:34:36PM +0200, HOST user wrote:
> Zdravim,
>
> zareagujem na vsetky prispevky co boli v tomto threade :
>
> navod /etc/asound.state ako uvadza Ing. Jan ONDREJ som skusal, ten isty navod
> bol aj na strankach alsy, bezuspesne. Proste aplikacie napisane pre alsu pod
> tym dmixom idu iba prehravanie, nahravanie nefunguje vobec a ak prehravam
> naraz v 2 aplikaciach, pricom jedna prehrava 48 kHz zvuk, druha 44 kHz tak ta
> 48 praska. Aplikacie napisane pre oss praskaju alebo nejdu vobec ak ich
> spustim cez aoss wrapper. Taktiez mi nejde prehravat na midi - ale to by ma
> [...]

Nuz presne take problemy som mal aj ja, kym som nepresiel na cisto OSS
emulaciu. Ono alsa ma okrem DMIX pluginu aj plugin na resampling,
ten sa mi ale rozbehat nepodarilo (ani som to velmi neskusal).

To pukanie som riesil tak, ze som prinutil ovladac zvukovky ist
na 44100 Hz cez parameter toho modulu. V /etc/modprobe.conf mam:
  options snd-via82xx ac97_clock=44100
Nieco podobne budes mat aj pre tvoju zvukovku. Skus zistit cez modinfo.

Stale je ale problem, ak mi niektora aplikacia chce otvorit dsp
v inej frekvencii ako tych 44100 Hz, takych aplikacii je ale malo.
Dalej je trocha problem, ze ALSA aj tak poskytuje niektorym aplikaciam
informaciu, ze moja zvukovka je 48 kHz a tym padom sa ju snazia
otvorit takto.

Dalej mozes skusit z toho mojho configu vyhodit ten parameter 44100,
mozno to potom pojde lepsie (ja to potrebujem pre ten gnomemeeting,
ten nefungoval spravne ani ked som nemal dmix plugin).

To, ze Ti nativne ALSA aplikacie nefunguju bude zrejme problem toho,
ze maju natvrdo zadane, ze maju pouzivat hw0,0 ako vystup.
Ten mas bez dmix pluginu. Bohuzial ich na to neprinutis,
aby pouzivali iny vystup (resp. mozno sa to da nejakymi spec. zapismi
do asound.state). Niektore aplikacie maju moznost zadefinovat
vystup. Ak budes pouzivat OSS emulaciu, tak taketo problemy mat nebudes.

> Toto mi moc nepomoze kedze je to onboard zvukovka. Je to do beznej kancelarie,
> kde ma zvukovka minimalnu prioritu. Pokial to nepojde, tak sa s linuxom na
> desktope mozem rozlucit :( Ako som uz spominal, cez arts, esd to nechcem
> riesit... Musi to byt priamo v alse.

Tak tak, ten esd a arts boli dobre riesenia, ale teraz sa uz viac
hodi spojazdnit to cez alsu.

> Jedna sa o kartu :
> VIA 82C686A/B, 8233 South Bridge
> 00:11.5 Multimedia audio controller: VIA Technologies, Inc. VT8233/A/8235/8237
> AC97 Audio Controller (rev 40)
> je to na doske s via KT 333 chipsetom.

ja mam tiez onboard a ma to to tusim cip 8237.
Je to vpodstate nastupca toho tvojho tusim.

	sAL