[linux] sendmail ako smtp server-OK, a co ako mail server

xixO holdsun na zoznam.sk
Středa Září 29 15:18:40 CEST 2004

On Mon, 2004-09-06 at 16:15, xixO wrote:
> a uz aj odosiela :-)

tak veru - k spokojnosti idu maily kam treba cez sendmail na pc v
lokalke

> viem viem treba poriadne doriesit providera a bude to :-\

no vraj uz smtp vyriesili-to posielanie z nasej na nasu domenu [dns
zaznamy su este po starom-vypovedna doba zmluvy], ale tipek[od
providera] sa cudoval ako to ze mi neprisiel od neho ziadny mail[pozn:
uz mal pre nas pripravene mailboxy u seba]...hned ma napadlo ze to konci
v mailboxoch u neho a tak aj bolo -to len pre info o pokrokoch :-(

tak som sa prepracoval k myslienke vlasneho mailservera
chcem sa spytat ako je to so sendmailom ako komplet mail serverom?
cital som v archive ze sendmail vie asi vsetko, len mu to treba vediet
nakonfigurovat...ked som okolo toho patral[keby tak bolo viac casu] tak
som sa zasekol na:

teoreticky [chcel by som tomu fakt rozumiet]:
mam verejnu IP - ta je na vonkajsej sietovke getaway[GWPC] masiny
sendmail mam v lokalke na inom stroji[MAILPC] s lokalnou IP
web visi niekde uplne inde - teda www.mojadomena.sk je nasmerovana tam

1. ako maily najdu moje GWPC, pre maily je smerovanie podla coho?
2. ako sa maily dalej dostanu z GWPC na MAILPC do sendmailu v lokalke?

sorry za tieto lama otazky...risknem to

peter