[linux] upload cez chello linku a interaktivita prace

Mike mike na spinet.sk
Neděle Duben 3 10:40:15 CEST 2005

Lubomir Host wrote:
> Nainstaluj si balik iproute, z ktoreho pochadza program 'tc'. Ak si
> precitas aspon zbezne to HOWTO na adrese uvedenej vyssie, tak sa tam
> docitas, ze uvedeny prikaz shapuje (osekava, obmedzuje) IBA pakety
> odchadzajuce cez eth0. Teda traffic *prichadzajuci* na eth0 obmedzovany
> nie je a nie su obmedzovane ani ostatne sietove rozhrania.

Sme sa nepochopili, toto mi je jasne. Mne nie je jasne ako sa to chova k
paketom ktore pridu z eth1 a odidu cez eth0, cize idu z domacej siete a
prejdu NATkom, firewallom a pod a potom odidu von. Raz som sa uz pokusal
s tc hrat,presne podla toho HOWTO, ale dopadlo to nejako velmi divne,
zahadzovalo mi to nejako divne pakety.

> Btw, vies o tom, ze by si cez ten pocitac nemal routovat ine pakety ani
> pripajat ine pocitace? Ze tym porusujes podmienky pouzivania sluzby
> Chello. Teda pokial nemas zaplateny ten najvyssi program. ;-)

Aky by mal vyznam firewall, keby za nim nebol chraneny nejaky pocitac ?

Priamo do siete Chello mam pripojeny iba jeden pocitac, tretim osobam
pristup neposkytujem, ani nejaky extra velky traffic nerobim . Teda, v
porovnani s maximom linky.  Ak sa im nepaci kolko pocitacov mam doma,
mozu mi to pisomne oznamit a ja do siestich tyzdnov situaciu napravim,
ale nemozu sa cudovat ak to bude odchodom ku konkurencii...
Aj ked neviem ku akej :-)

Ale ked im to za poslednych 18 mesiacov nevadilo, snad im to nezacne.

> Kazdopadne to neriesi problem s nutnym restartovanim modemu. Ako som sa
> naposledy dozvedel z dokumentu, ktory rozosielali vsetkym svojim
> zakaznikom, tak "restartovat modem 2-3x do tyzdna je bezne pri tejto
> technologii pripojenia do Internetu. Pocet restartov je individualny
> podla lokality.". Ako ospravedlnenie technickej neschopnosti fakt
> dobreee...

Neviem, ja problem s modemom nemam, hlavne v poslednej dobe. Zo zaciatku
sa stavalo,ze som musel tak raz do tyzdna restartovat, ale teraz je to
ok. Restartujem modem akurat ked idem na dlhsie prec a vypinam vsetko z
elektriny, alebo mi niekto tu elektrinu zrusi (tymto pozdravujem clenov
domacnosti ktori nevedia citat napisy na poistkach :-) ).

Mozno to naozaj zavisi od lokality. Ale pocul som,ze tie nove modemy
(Arris)su vraj horsie. Ja mam este Terayon.

Mike