[linux] upload cez chello linku a interaktivita prace

Lubomir Host rajo na platon.sk
Neděle Duben 3 14:51:03 CEST 2005

On Sun, Apr 03, 2005 at 10:40:15AM +0200, Mike wrote:

> Sme sa nepochopili, toto mi je jasne. Mne nie je jasne ako sa to chova k
> paketom ktore pridu z eth1 a odidu cez eth0, cize idu z domacej siete a
> prejdu NATkom, firewallom a pod a potom odidu von. Raz som sa uz pokusal
> s tc hrat,presne podla toho HOWTO, ale dopadlo to nejako velmi divne,
> zahadzovalo mi to nejako divne pakety.

V podstate mas pravdu. Nepochopil si ma. ;-) Mnou uvedeneny prikaz
funguje uplne spolahlivo a nevsimol som si ziadnu zmenu spravania sa
siete, okrem toho zlepsenia odozvy na ping pri uploade dat, co som ale
chcel dosiahnut. Moje vysvetlenie fungovania pokladam za dostatocne
a nemam k tomu co viac dopisat.

> Aky by mal vyznam firewall, keby za nim nebol chraneny nejaky pocitac ?

Firewallom mozes chranit aj ten samotny firewall. ;-)

> Priamo do siete Chello mam pripojeny iba jeden pocitac, tretim osobam
> pristup neposkytujem, ani nejaky extra velky traffic nerobim . Teda, v
> porovnani s maximom linky.  Ak sa im nepaci kolko pocitacov mam doma,
> mozu mi to pisomne oznamit a ja do siestich tyzdnov situaciu napravim,
> ale nemozu sa cudovat ak to bude odchodom ku konkurencii...
> Aj ked neviem ku akej :-)
>
> Ale ked im to za poslednych 18 mesiacov nevadilo, snad im to nezacne.

No jasne, to len som si tak rypol. ;-) Poznam osobne minimalne jedneho
cloveka, ktory to ma doma rovnako. ;-))

> Neviem, ja problem s modemom nemam, hlavne v poslednej dobe. Zo zaciatku
> sa stavalo,ze som musel tak raz do tyzdna restartovat, ale teraz je to
> ok. Restartujem modem akurat ked idem na dlhsie prec a vypinam vsetko z
> elektriny, alebo mi niekto tu elektrinu zrusi (tymto pozdravujem clenov
> domacnosti ktori nevedia citat napisy na poistkach :-) ).

Nevravim, ze ja musim kazdy tyzden restartovat 3x, to zas nie, ale
niekedy to proste treba. Naposledy (cca 1. aprila) pri "zvyseni"
kapacity linky z 512 na 1024 kbit (Chello Light) som sa nevedel pripojit
cca 30 minut. Proste som sa s pridelenou IP adresou nevedel dopingat
nikam. Vtedy som restartoval hadam aj 5x a spojenie sa zazrakom podarilo
nadviazat pri uchopeni telefonu do ruky a hladani cisla technickej
podpory. ;-)

> Mozno to naozaj zavisi od lokality. Ale pocul som,ze tie nove modemy
> (Arris)su vraj horsie. Ja mam este Terayon.

Ano, ja mam na krabici napisane Arris.

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/