[linux] upload cez chello linku a interaktivita prace

M. F. PSIkappa psi na psisko.sk
Neděle Duben 3 22:35:41 CEST 2005

Lubomir Host wrote:
> Zdravim konferu.
>
> Viem, ze zopar ludi z tejto konfery ma doma internet cez "chello", preto
> by ich modhlo zaujimat nasledujuce riesenie nasledujuceho problemu: ak
> nieco uploadujete smerom von, a pokusate sa popri tom interaktivne
> pracovat cez ssh na serveri, je to prakticky nemozne kvoli prilisnej
> latencii spojenia. Pritom ak nic neupladujete, je ping na urovni 8ms,
> pri uploadovani ale aj 2000 - 10000ms (cize 2 az 10 sekund!).
>
> Pri citani http://www.lartc.org/howto/lartc.qdisc.classless.html som
> v sekcii 9.2.2.2 nasiel riesenie tohto problemu:

> [...]

Zamedzit neziaducemu bufferovaniu trafiku je dobry prvy krok, ale co tak
to riesit trosku systemovejsie a nastavit si poriadny QoS, aby nebolo
treba znovu vymyslat koleso, je dobre sa inspirovat skriptom s nazvom
Wondershaper, ktory by pre dane ucely vytvoreny.
http://lartc.org/wondershaper/

Je vhodne prehladat aj archiv mailinglistu lartc, su tam spomenute
niektore konstruktive pripomienky a vylepsenia k tomuto skriptu.

--
`)_|_('       PSIkappa
    I k        psi _at_ psisko.sk