[linux] Login na root (floppy) disku ...

Marek Zima marek.zima na zimas.sk
Pátek Duben 8 08:37:49 CEST 2005

Zdravim vas,

 vcera som si urobil bootovaciu disketu s linuxovym jadrom 2.4.27,
 a potom root disk na druhu floppy ...

 Vsetko nabootuje krasne bez jednej chybovej hlasky, akurat sa nedokazem
prihlasit. Zadam spravny login 'root' a heslo 'toor' ale bezuspesne.

 Mam tam passwd a shadow. Passwd ma len root riadok s 'x' na heslo (teda chcem
aby pouzil shadow) a v shadow mam heslo v MD5 tvare.
 (Skusal som to aj bez shadow, no bezuspesne)

 Nemate niekto potuchu preco? Co este login-u chyba?

 Co sa tyka lib-iek, tak kazdu binarku som presiel s ldd <binarka> a vsetky
potrebne kniznice su v /lib resp /usr/lib.
 /etc/ld.so.conf obsahuje dva riadky /lib a /usr/lib
 ldconfig-om som vytvoril /etc/ld.so.cache uplne bez problemov.

 Fakt nechapem nevidim ziadne chybove hlasenie alebo warrning, normalne mam
Login: prompt
 zadam 'root' popyta ma to heslo
 zadam 'spravne 'toor' a Login incorrect ;(

MD5 je urcite dobra, pretoze tu hash som dal aj do normalnej distribucie
jednemu userovi a funguje !!!

Skuste ma niekam kopnut ;)

Dik za kazdu radu ...

Marek.