[linux] Postfix + DrWeb + Spamassassin

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Středa Duben 13 15:20:01 CEST 2005

On Wed, Apr 13, 2005 at 03:04:02PM +0200, Kocur wrote:
> No..
>
> po skumani a skusani spamassasinu som zistil, ze on vie checknut spravu
> iba ak to ma format maiboxu, ci maidiru,
> teda ak je to subor na disku...

Nieje pravda. Vie testovat aj standardny vstup. Tak to robi
napr. v spolupraci s procmailom.

> kedze maily neukladam lokalne..
> nemozem pouzit ten std. navod pre procmail.rc
> preto hladam alternativu....

Procmail vie mail forwardnut na prislusnu adresu.

> co sa tyka HW..
> je to DualProc PI 200 MHz.. 128MB RAM
> uz teraz mam vytazenost okolo 70%.. cez prac. den...

Predpokladam, ze spamassassin ti v porovnani napr. so sagatorom
(plati asi aj pre amavisd-new) zozerie asi 90% CPU a mozno aj viac.
Najviac vykonu stratis prave pri nom. Neviem presne ako spamassassin,
ale sagator mozes nakonfigurovat tak, aby nerobil analyzu mailu.
Mail iba prijme a preda ho nejakemu scanneru (filtru). Ten ho vyhodnoti
a da mu vysledok (SPAM/virus/...).

Postfixu mozes nastavit viacero instancii a pre kazdu z nich zadat
iny content_filter. Tym padom mu mozes zadat neobmedzene mnoztvo filtrov.
Ak by si to robit nechcel, postfix 2.1 ma moznost robit after_queue
aj before_queue filter. Pri vhodnom nastaveni mozes jeden z nich
nastavit na filtrovanie cez antivir a jeden cez spamassassin.

Pokial viem, tak spamassassin ma nejaku moznost nahodit ho ako
content_filter (zrejme cez nejaky externy programcek). Myslim ale,
ze v tvojom pripade je najlepsie pouzit nejaky externy program,
ktory je content_filtrom a vie spolupracovat tak s tvojim antivirom
ako aj so spamassassinom.

		SAL