[linux] citanie z nfs

Pátek Duben 15 09:06:18 CEST 2005

On 14.04 12:16, Ondrej Ivanič wrote:
> Na klientovi potrebujem vyriesit citanie z nfs mount-u v pripade vypadku
> serveru. Ked pri citani suboru spadne server nech sa to dozviem okamzite
> a nie po skonceni timeout-u(?).

budes musiet monitorovat samotny server. obavam sa vsak, ze monitoring
systemy maju tiez len nejaky timeout do ktoreho ked host neodpvie,
vyhlasia ho za nefunkcny. Potom staci ked to nejako povedia kernelu alebo
tvojej aplikacii.

Solaris ma tzv. cachefs, ktory umoznuje cacheovat NFS subory na lokalnom
disku. Ak nieco najdes pre linux, myslim ze ti to pomoze.

> Ako rozumne sa mi vidi na strane klienta mountovat nfs z ro,async

myslis soft, nie async, vsak? Pouzi este intr

> ostatne veci ohladom timeout-ov netusim (timeo, retrans, actimeo, retry,
> ...) ako vhodne nastavit. Je vhodne nieco nastavit aj na servery?

myslim ze to nie je potrebne.

Windows 2000: 640 MB ought to be enough for anybody