[linux] logrotate/rotlog/... ?

Pátek Duben 15 09:19:58 CEST 2005

On 14.04 10:39, Lubomir Host wrote:
> Ani ja som nebol spokojny s logrotate, preto som skusil syslog-ng. Ten
> vie vytvorit subor s datumom v nazve a o polnoci to automaticky zmenit
> bez restartu (sluzieb alebo syslogu).

Na druhu stranu poslat syslog demonu signal nech reopenne config subory
nie je az taky zly napad. A pripadne skripty ktore visia nad logmi nebudes
musiet upravovat aby ti kazdy den citali nieco ine...

> Ale na kompresiu tychto logov si musis napisat skript sam. Ja to zatial
> robim rucne, ale v najblizsej dobe si spravim robota.

dalsi dovod preco to podla mna radsej nechat na

> No a este je problem s apachom, ktory pouziva vlastne subory a nevie ich
> rotovat. Riesenim by ale bolo nechat apacha logovat do rury, z rury to
> cez syslog-ng citat a pisat tam, ktam treba.

dalsi dovod :)

pokial ide o apache, ten dokaze logovat do rury, a dokonca je v baliku
program rotatelogs do ktoreho vie apache logovat, vid rotatelogs(8):

TransferLog "| rotatelogs /path/to/logs/access_log 86400"

vyhoda je, ze ti do logu nerve niekolko zbytocnych poli (host, program,
pid) a mozes pouzit vlastny format casu (co so syslogom len velmi tazko)

Problemom su mnohe programy ktore nevedia logovat do syslogu ani do rury.
Este horsie je, ak nevedia zavriet a otvorit logy bez restartu...
Fighting for peace is like fucking for virginity...