[linux] BASH programovanie - ako zisti, ci je premenna "prazdna" // spravny zapis $premennej // prve slovo prveho riadku nezacinajuceho # zo $suboru // Ako script zisti svoju cestu?

sverre sverre.th na gmail.com
Neděle Duben 17 02:08:51 CEST 2005

Peter wrote:

> Potrebujem prve slovo prveho riadku nezacinajuceho # zo $suboru.

egrep -m1 -v "^#|^ *$" /etc/hostname |cut -f1
aj prazdny riadok nezacina na #
ak nie su stlpce oddelene tabom ale spaceami, pre cut daj este -d" "

> Ktory zapis (bash) je spravny?
> name="$pc""_""$type""_""$dateback"
> name2="$pc"_"$type"_"${dateback}"
> name3="${pc}_${type}_${dateback}"
> name4=${pc}_${type}_${dateback}

myslim ze autori bashu by xceli aby si pouzival name3

> Ako script zisti svoju cestu?
> Beziaci script /home/user/script/tento-script ...
> chcem dostat:
> $cesta=/home/user/script/

cesta=`dirname $0`

> Ak by som aj vedel (neviem) zistit /home/user/script/tento-script
> ako ho "orezem" na:
> /home/user/script/tento-script

nic si neorezal