[linux] Zalohovanie MBR

Plzik Milan mmp na golem.gymzv.sk
Neděle Duben 17 17:08:43 CEST 2005

On Sun, Apr 17, 2005 at 04:40:38PM +0200, Peter wrote:
> Pekny den.
Ahoj:-)

> 1.
> Len sa chcem opytat, ci niekde nerobim chybu, ak MBR zalohujem sposobom:
> dd if=/dev/hda of=moj-MBR count=1 bs=512
> (samozrejme, ze to potom presuniem na iny disk, inak by som si asi
> takouto "zalohou" velmi nepomohol :)

Nie, toto by malo byt spravne - prvych 512 bajtov je MBR. Konkretnejsie -
startovaci zaznam ma 448 bajtov, poslednych 64 bajtov je tabulka
rozdelenia disku - 4 primarne particie, kazda ma 16 bajtov.

> 2.
> A urcite tam nema byt hda1 (IMHO nie, ale radsej sa spytam teraz, ako to
> zistit, ked mi to bude treba, ze som zalohoval zbytocnych/zlych/inych
> 512B...) ?

Nemalo by byt. na hda1 je uz iba startovaci zaznam pre konkretnu particiu,
popripade nejake dalsie veci pre suborovy system na nej. Neviem, ako je to
s rozsirenymi particiami, tie asi obsahuju na zaciatku opat okrem toho
boot-zaznamu aj tabulku rozdelenia na logicke oddiely.

> 3.
> Ako zistim, z kt. disku som nabootoval (prikazom, zvacsa to je sice hda,
>  ale obcas aj sda, hdb2 a pod.)?

Uff, to je tusim dost tazka otazka. Ak myslis zariadenie, ktore bolo
pouzite ako root filesystem, mozno pomoze /proc/cmdline. Mozno poviem
hlupost - niektore BIOSy podporuju aj EDD, ktore umoznuje zistit, z
ktoreho zariadenia sa bootovalo; ako sa k tomu dostat v linuxe neviem,
nezaoberal som sa tym velmi.

> Peter

	Milan Plzik