[linux] Zalohovanie MBR // ake device patri k /home ??

Peter konfery na lentus.sk
Neděle Duben 17 18:48:00 CEST 2005

Plzik Milan wrote:

> Ahoj:-)

Ono vies, raz ahoj, niekto odpovie dobry vecer, tak radsej slusne ako sa
niekoho dotknut :)
Ono etiquette hovori, ze na Nete sa tyka, detto rulez tejto konfery, ale
zase ... zvykove pravo.

> Nie, toto by malo byt spravne - prvych 512 bajtov je MBR. Konkretnejsie -
> startovaci zaznam ma 448 bajtov, poslednych 64 bajtov je tabulka
> rozdelenia disku - 4 primarne particie, kazda ma 16 bajtov.

No, rad by som si zazalohoval aj "partition table" z extended partition
- ako?
teoreticky mozem spravit
for $i in "e,f,g,h" do
dd if=/dev/hd$i of=moj-MBR-$i-$upraveny-date count=1 bs=512
done
ale neslo by to krajsie?

> Nemalo by byt. na hda1 je uz iba startovaci zaznam pre konkretnu particiu,
> popripade nejake dalsie veci pre suborovy system na nej. Neviem, ako je to
> s rozsirenymi particiami, tie asi obsahuju na zaciatku opat okrem toho
> boot-zaznamu aj tabulku rozdelenia na logicke oddiely.

Len som sa chcel uistit. tnx

> Uff, to je tusim dost tazka otazka. Ak myslis zariadenie, ktore bolo
> pouzite ako root filesystem, mozno pomoze /proc/cmdline. Mozno poviem
> hlupost - niektore BIOSy podporuju aj EDD, ktore umoznuje zistit, z
> ktoreho zariadenia sa bootovalo; ako sa k tomu dostat v linuxe neviem,
> nezaoberal som sa tym velmi.

Doplnenie:
3B. Ak by som to zjednodusil tvrdenim, ze bootoval som z disku na kt. je
/, resp. /boot -- potom sa to da?

3C. de facto 3B
Ako zistim, ze na kt. zariadeni je /home (ci /dev/hda2 al. /dev/hde7 al.
/dev/sda?)
Toto by cez nejake inodes a pod. malo ist - nie?
Vygg sa mi nic nepodarilo, asi zadavam zle stringy :|

Bye&dik

AT