[linux] prikaz find

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Neděle Duben 17 21:43:19 CEST 2005

On Mon, Apr 18, 2005 at 08:58:46PM +0200, tyzenhaus wrote:
> ahaaaa, uz mi je to uplne jasne, bash pri expanzii hviezdicku nahradzuje
> menami suborov  z  aktualneho  adresara, preto zalezi na tom z ktoreho
> adresara sa ten prikaz spusti.

Ahoj,

  takze teraz je mi zrejme, ze ti to vobec nieje jasne.
bash doplna na miesto hviezdicky nazvy suborov, ktore vyhovuju
zvysnej casti nazvu (okolo hviezdicky). Ak uvedies na zaciatku nazvu
/, tak sa to tyka korenoveho adresara, popripade ktorehokolvek ineho.

Priklad:
  subory/adresare v korenovom adresari zacinajuce b
    echo /b*
  subory/adresare v akrualnom adresari zacinajuce na b
    echo b*
  subory/adresare v nadradenom adresari zacinajuce na b
    echo ../b*
  vsetky subory/adresare v aktualnom adresari (okrem skrytych)
    echo *
  subory/adresare v korenovom, ktore konci na bin
    echo /*bin
    vrati zvycajne: /bin /sbin

                SAL