[linux] 802.3ad Link Aggregation + multiportove sietove karty

Jan Ostrochovsky jan.ostrochovsky na rec.uniba.sk
Pátek Duben 29 21:12:42 CEST 2005

M. F. PSIkappa wrote:

> Taketo situacie sa v praxi skutocne osetruju kombinaciou routra a
> switchu, kedze router vacsinou nema dostatocnu hustotu portov a
> switch, ktory by mal dobry SW routing a zvladal by veci co router by
> zas bol velmi drahy. Preto kompromisne riesenie pozostava z lacneho L2
> switchu s podporou VLAN (IEEE 802.1q) a dobreho routra ( v nasom
> pripade PC s linux-om). Porty switchu sa budu tvarit ako keby to boli
> interfaces toho routra a veci ako packet filtering, QoS, routing,...
> budu krasne fungovat. Cele sa to da zbastlit za nejakych 17 tis. Sk a
> budeme mat 24 portovy router.

predpokladam, ze uvedeny linux-router za L2 switchom s VLANami, ma 1
sietove rozhranie... v pripade, ze switch bude 100 Mb/s, dobre by bolo,
keby mal aspon 1 Gb/s uplink, na ktorom bude visiet ten router s 1 Gb/s
sietovkou, inak sa moze stat, ze sa uzkym hrdlom stane prave linka
spajajuca switch s routerom... vidim to spravne?

ostry