AW: Re[2]: [linux] Problemy s Mandriva LE 2005

Pavel Cina pavel.cina na web.de
Pondělí Srpen 1 12:53:48 CEST 2005

Zdravim,

len som chcel dodat, ze som vyriesil ten problem s Radeon 9800Pro.
Ako som pochopil z internetu, driver od ATI nie je kompatibilny s jadrom
2.6.11. Na jeho uspesnu instalaciu treba driver najprv opacovat dvoma pacmi,
potom znova skompilovat a nakonfigurovat (viz
http://dreamsign.cz/weblog/clanek/ovladace-ati--3d-akcelerace--kernel-2.6.11
/). Tiez som zistil, ze Mandriva LE2005 CD4 uz obsahuje hotovy driver ako
pre NVidie, tak aj pre ATI (ati-kernel-2.6.11-6mdk). Po nainstalovani tohoto
driveru funguje opat 3D akceleracia.

Dakum za ten typ s klavesnicou, vecer to vyskusam.

S pozdravom
Pavel

-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: linux-bounces na lists.linux.sk [mailto:linux-bounces na lists.linux.sk] Im
Auftrag von Marek Soha
Gesendet: Samstag, 30. Juli 2005 18:56
An: Vseobecna diskusia o Linuxe
Betreff: Re[2]: [linux] Problemy s Mandriva LE 2005

Ahoj.

Hm...Pomaly ale isto zistujem ze som mal zlu adresu :D

Ako som napisal mam vacsinu strojov servre takze moc mplayer ee, ale
este aj toto :D

Dakujem SALovi za pozdvihnutie rozhladu....

A ospravedlnujem sa vsetkym dotknutym...

S prianim pekneho dna

Ing., dňa 30. júla 2005 o 8:02:58 ste napísali:

-> On Fri, Jul 29, 2005 at 10:34:39PM +0200, Marek Soha wrote:
> [...]

-> Myslim, ze to je len tvoj subjektovny nazor. Pozeram akurat na CVS
-> mplayera a vidim tam zmeny pred 3 dnami. Ak chces vidiet posledne zmeny,
-> tak si pozri napr.:

->
->
http://www1.mplayerhq.hu/cgi-bin/cvsweb.cgi/main/ChangeLog?rev=1.235&content
-type=text/x-cvsweb-markup

-> No len tam bol banner o softverovych patentoch. Na spodku stranky bol
-> odkaz na povodnu stranku, ktora sa pravidelne updatovala. Predpokladam,
-> zeby sa vyvoj mplayer prijatim softverovych patentov v EU nezastavil,
-> iba by sa spomalil a jeho vyvoj by sa presunul mimo EU. :)

-> Tak toto absolutne nieje pravda. Verzia 1.0pre7 je k stiahnutiu
-> priamo na strankach a je stara asi stvrt roka. Ako tam pozeram na release
-> mplayer, tak ich vydavaju asi kazdy stvrt rok, takze je mozne
-> v blizkej buducnosti ocakavat novu verziu. Zoznam zmien je pomerne
-> dlhy, takze na nom urcite pracovali aj pocas schvalovanie soft. patentov.

-> Preco rozlisujes medz ovladacom fglrx a ovladacom od ATI? Je to predsa
ten
-> isty. Oba su dost blbo zbuchane a ich instalacia je dost zlozita.
-> Navyse funkcnost je tiez obmedzena. Firma ATI na to proste kasle.

-> Ovladac Radeon je urceny tusim pre cipy R100 a RV100. Tvoja karta ma
-> cip R350. Mozno by ti mohol pomoct ovladac R300 ktory najdes tu:
->   http://r300.sourceforge.net/
-> Nemam ale otestovanu jeho funkcnost a aj ked mam podobnu kartu v praci,
-> radsej som sa vzdal 3D akceleracie a pouzivam standardny ovladac,
-> s ktorym funguje v 2D perfektne. :)

-> Popripade skus stiahnut posledny ovladac z ATI a otestuj znova,
-> ci sa nieco nezmenilo. Inak ti uz ostava len pisat staznosti do ATI
-> cez ten ich system ohladovania chyb, ale pocitaj s tym, ze tam odpisuju
-> ludia co o tom nemaju ani sajnu (prisli mi odpovede typu:
->   - poslite hlasku s programom http://.../win9x.htm
->   - nainstalujte si teda ovladac pre linux (ved prave ten som ohlasil ze
neide)
->   - obratte sa na dodavatela OS (ktory s tym samozrejme nic nemal,
->       kedze som chybu v ovladaci nakoniec nasiel :-)

-> Myslim, zeby mohlo pomoct zamenenie v subore /etc/X11/xorg.conf
-> (popripade XF86Config). Po uprave by to malo vyzerat asi takto:
->         Option      "XkbModel" "pc105"

-> Napal si dalsie DVD, kde budes mat len mplayer, popripade pridaj
-> aj ine programy. :-)

->                 SAL

-> _______________________________________________
-> Prehladavanie archivu: http://search.lists.linux.sk