[linux] Asterisk - wcfxs - hangup

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Úterý Srpen 2 15:37:41 CEST 2005

On Tue, Aug 02, 2005 at 03:14:06PM +0200, mharusti na chirasys.sk wrote:
> Mam asterisk 1.0.9, zaptel 1.0.9, FC3, kernel 2.6.9-1.667. Karta DIGIUM
> TDM400P 4-port analog. Pozivam signaling=fxs_ks.
> Pri vytoceni von a po zlozeni vzdialenej strany (pevna siet telecom -
> telefon) mi nedetekuje hangup a ostava stale hore. Nieco som na Googli
> nasiel, no moc mi to nepomohlo. Problem by mal byt v signalizacii busy
> tone. No neviem co urobit aby to fungovalo. Poradte co treba urobit, alebo
> aspon kde treba hladat riesenie.

Mam podobny problem s CISCO VoIP branami. Pokial viem, tak cez FXS
sa podobne signaly neprenasaju, prenasa sa len tel. cislo ktore volas.
Popripade je mozne, ze nejake signaly existuju, ale telecom ich nevysiela.

Mne sa ten problem prejavuje pri lokalnych hovoroch. Ked vytocim cislo
a na druhej strane to zlozia, tak pocujem len prislusny ton, telefon
neukonci hovor.

Inak je to ale s rozhranim E+M (oznacovane aj ako E&M), pri ktorom
k tymto problemom nedochadza. Je to uz lepsie rozhranie, cez ktore sa
podobne signaly prenasaju (neprenasa sa ale tel. cislo volajuceho - CLIP).
Toto rozhranie ale musis dokupit/doinstalovat do tvojej tel. ustredne
a to je vacsinou dost drahe, ak sa to pre konkretny typ vobec da realizovat.

Celkovo musis pri pouziti analogovych ustredni pocitat s tym, ze bude
k podobnym problemom dochadzat. Ak chces mat plne funkcne VoIP riesenie,
tak by si mal mat digitalnu ustrednu (rozhrania ISDN/PRI/BRI/PRA/BRA/...).

Ak sa mylim, tak by som bol rad keby ma niekto opravil.

		SAL