[linux] bootovanie

Martin Kyrc martin.kyrc na developers.sk
Čtvrtek Srpen 4 15:01:11 CEST 2005

On 4.8.2005 13:50:26, Tomas Tudja wrote:

<cut>

> ano, hlavne tam su pocitace vyslovene roznorode, od PI az po PIV (myslene
> kategoricky), zrejme kvoli tomu sa tvorcovia LTSP rozhodli implementovat
> moznost spustania aplikacii aj lokalne. Takto sa neplytva vypoctovym vykonom
> pracovnych stanic.

> LTSP je pouzitelne aj s tenkymi klientami roznych vyrobcov
> (CPQ, HP...), je tu vsak jedna podstatna podmienka, ktorej splnenie na
> strane klientu si treba overit predtym, nez si ho kupime - klient MUSI
> podporovat PXE. Tenke klienty od CPQ (tie nizsie v rade T20) sice podporuju
> [...]

predpokladajme situaciu:
1. v 'ucebni' su klienti s uz predinstalovanym (nejakym:) OS
  (v mashinach je HDD)
2. BIOS nevie prinutit NIC bootovat zo siete (stara mashina)

uvazovane riesenie:
hovoris, ze sa to da obist bootovanim z diskety. suhlasim. nebolo by
vsak mozne za predpokladu (1) vyuzit na bootovanie zo siete grub? ten
sa da zapisat bud z linuxu (live-cd), alebo aj z windowsu
(existuje grub ako binarka do win).

uvazoval som nad podobnym riesenim, no nikdy som si nenasiel cas to
dokoncit :). chcel by som sa teda spytat tych, ktori s tym uz maju
skusenost, ci je realizovatelny aj takyto postup, pripadne, ci nie je
toto riesenie zbytocne 'zlozite' (ak existuje aj jednoduhsie
riesenie).

dik

horol