[linux] backup system

Peter Surda surda na shurdix.com
Pátek Srpen 12 19:47:37 CEST 2005

On Fri, 12 Aug 2005 18:08:50 +0200 Jan Ostrochovsky
<jan.ostrochovsky na rec.uniba.sk> wrote:

>Pozdravujem,
cau

>pri zalohovani vidim 2 vyzvy:
>    - zabezpecit obnovu pri zlyhani uloziska dat (vacsinou hardverova
>porucha disku)
>    - zabezpecit obnovu pri nechcenom vymazani alebo prepisani (chyba
>pouzivatela, resp. jeho neznalost niektorych auto-vyprazdnovacich
>features, ...)
Osobne na riesenie tychto problemov pouzivam oddelene technlogie. Na zlyhanie HW
mam RAID (a Shurdix ktory bezi z ramky :-)), na nechcene vymazanie inkrementalne
zalohy po sieti na backupserver, ktory to este dodatocne napaluje. Podla mna je
to pre typicke systemy jednoduchsie ako dizajnovat system, ktory zvlada obe
naraz.

RAID ma tu vyhodu, ze jednoduche vypadky prezije viacmenej bez prerusenia
cinnosti. Inkrementalne offline zalohy (pouzivam dump na ext2/3, reiserfsdump
(nadstavba na tar) na reiserfs, a pri systemoch so Shurdix-om staci okopirovat
subor s konfigom) umoznuju ako aj kompletny restore tak aj "vycucat" jednotlive
subory.

Podla mna idealne riesenie pre vsetky situacie neexistuje, bez velkych
investicii vsak kombinacia SW-RAID alebo drbd + denny backup cez dump a ssh
riesi typicke problemy.

--
http://www.shurdix.org - Linux distribution for routers and firewalls