[linux] skript na overenie namountovania disku

Martin Simovic macomaciak na yahoo.com
Sobota Srpen 13 14:25:17 CEST 2005

ahoj,

mam nasledovny problem.

puzivam rsync na backupy datovej particie na externy
disk  pripujeny USB 2.0.

bezi to na debian sarge, particie /dev/hda1 / (2GB)
/dev/hda5 /home (160 GB)

externy disk /dev/sda1 mountujem na /backup /160GB)

z cronu mi bezi nasledovny skript:

#!/bin/bash
date
mount /backup (je vo fstab)
rsync -av /home/admin/data /backup/data
umount /backup
date

server je na UPS-ke

potreboval by som do toho zakomponovat overovanie ci
sa  /dev/sda1 skutocne namontoval na /backup.
minuly tyzden vypadol prud presne pred casom backupu
(/dev/sda1 nie je na UPS) a rsync mi to pichol na
mount point /backup na /dev/hda1 - vysledok full root
partition.

zatial som to vyriesil tak ze som ext disk dal tiez na
UPS. pacilo by sa mi ale elegantnejsie riesenie, co ma
ochrani aj v pripade jeho zlyhanie apod.

dakujem,
martin