[linux] tlac v prostredi linux / windows

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Středa Srpen 17 12:28:53 CEST 2005

> Problem 1 - tlac z linux pc  na windows tlacovy server cez cups a sambu
> - bezi, ale len ak su pocitace na spolocnej vetve siete, ak su na roznej
> vetve, tak tlac neprebehne - ostava visiet v spolleri a nedostane sa na
> server, aj ked sa pc navzajom vidia a nie je tam ziaden firewall a
> obmedzenia. v doporucovanom error logu cups je akurat unable to connect
> to samba host connection failed with error NT STATUS UNSUCCESSFUL - to
> mi velmi nepomohlo. To iste pc s windows bez problemov na dany server
> tlaci.

Co myslis pod vetvou siete?

Ak myslis za routrom, tak skus pouzit miesto mena servra IP adresu.
Niektore windowsy ale tusim blokuju taketo prihlasenia.

Este lepsie je spravne nastavit DNS server, domenu (nemyslim NT domenu)
a celkovo preklad mena pocitaca na IP.

> Problem 2 - tlacovy server je linux - cups a samba a windows pc nedokaze
> tlacit, hoci su na spolocnej vetve a tlaciaren je nastavena a povolena
> pre vsetkych a je viditelna cez http na porte 631 - to iste pc s linuxom
> tlaci bez problemov.

Port 631 je IPP (internet printing protocol). Na jeho podporu tusim
potrebujes specialne ovladace do windows a standardne ho nepodporuje.

O zdielani tlaciarne cez HTTP protokol neviem.

Lepsie riesenie je vyzdielat tlaciaren cez SAMBU. Potom na nej budu tlacit
vsetky windowsy. Ako ovladac mozes v linuxe nastavit RAW printer a nahodit
spravne ovladac vo windowse, aby ti to nahodou linux nejak neupravil.
Takto mozes tlacit na tlaciarni pripojenej na linux aj ked nema
konkretny ovladac pre linux.

		SAL