[linux] tlac v prostredi linux / windows

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Středa Srpen 17 12:21:41 CEST 2005

On Wed, Aug 17, 2005 at 11:57:12AM +0200, Slavo Fabian wrote:
> [...]
>
> Mam par problemov s tlacov a neviem sa pohnut.
>
> Problem 1 - tlac z linux pc  na windows tlacovy server cez cups a sambu
> - bezi, ale len ak su pocitace na spolocnej vetve siete, ak su na roznej
> vetve, tak tlac neprebehne - ostava visiet v spolleri a nedostane sa na
> server, aj ked sa pc navzajom vidia a nie je tam ziaden firewall a
> obmedzenia. v doporucovanom error logu cups je akurat unable to connect
> to samba host connection failed with error NT STATUS UNSUCCESSFUL - to
> mi velmi nepomohlo. To iste pc s windows bez problemov na dany server

co napise prikaz
$ smbclient //menoservera/tlaciaren < co_chcete_tlacit

> Problem 2 - tlacovy server je linux - cups a samba a windows pc nedokaze
> tlacit, hoci su na spolocnej vetve a tlaciaren je nastavena a povolena
> pre vsetkych a je viditelna cez http na porte 631 - to iste pc s linuxom
> tlaci bez problemov.

Windows musi podporovat protokol ipp. Ak ho nepodporuje, budete musiet
spristupnit tlaciarne aj cez sambu a to editaciou smb.conf

Uz som s tym davnejsie nerobil, ale oba smery (lin->win aj win->lin) mi
fungovali. Uz nemam, kde to pozriet.

--
Marian Cavojsky