[linux] Re: je mozne [softwarove] casovane zapnutie pc?

Martin Sechny martin.sechny na pobox.sk
Pátek Srpen 19 14:02:54 CEST 2005

Este existuje jedna moznost - jednoducha - UPS.

Treba k tomu zalozny zdroj (UPS). V pripade, ze je to server, alebo
nejaky stroj, co ma ist bez dozoru cloveka, tak je to vhodne riesenie.

Ja pouzivam APC UPS a som s nim spokojny. Riadenie z OS je vyriesene
aj pre Linux, aj Windows, aj Novell NetWare. Casovy harmonogram sa da
nastavit lubovolne, celkom urcite denny/tyzdenny rozvrh, novsi soft
moze mat aj lubovolny datum+cas.

Zapnutie robi priamo UPS zapnutim napajania. Ked mas dobru ATX
krabicu, nemal by byt problem, aby sa stroj rozbehol (paradoxne je to
spolahlivejsie pri starych AT zdrojoch). Vypnutie softverovo vyriesi
ovladac pre UPS, s nejakym oneskorenim UPS vypne napajanie. Ak pri
vypinani treba urobit nieco zlozitejsie, pouzi cron.

Martin Sechny

Verejné obstarávanie je zadarmo na epi.sk.
Vyberte si lukratívnu zákazku z viac ako 600 aktuálnych príležitostí.
Denne aktualizované na http://www.epi.sk/vo.htm