[linux] Docbook

Aben Siatris aben na webcom.sk
Úterý Srpen 23 13:28:37 CEST 2005

Dňa Utorok 23 August 2005 12:00 Juraj Bednar napísal:

> [...]
>    na nieco taketo som nenarazil:).
>  - problem so zalamovanim: takisto otazka vystupneho formatu
>  - problem so slovencinou nema, je to XML (resp. SGML, ale je lepsie
>    pouzivat XML verziu). Takze UTF-8. Otazka je, ci to dokaze
>    formatovaci program rozpoznat a diakritiku pouzit. Ja som robil
>    vystup do HTML cez docbook-utils a islo mi to pekne. Ale formatovacov
>    pre docbook je kopec...
>  - problem s editovanim pre BFU -- musia sa naucit XML strukturu
>    docbooku. To by som ako problem videl. Podla mna je jednoducha, ale

Netvrdil by som, vo firme to pomaly uspesne nasadzujeme, stacilo len vybrat
vhodny editor. teraz pouzivame XXE. je to WYSIWYG, nikto nema zvlastny problem
v tom pracovat.
formatovanie prevadzame tym sposobom ze zkonvertujeme do XML-FO pomocou
nami modifikovanych XSLT a z neho do RTF. Na to sluzi jedna graficka utilitka
naviazana na menu v Konquerori, takze staci kliknut pravym tlacitkom na lubovolny
.docbook subor a nechat ho zkonvertovat do rtf. vytvorenie pdf pre publikovanie
von nieje problem behom par sekund v OpenOffice. (bohuzial nie OpenOffice 2.0
pretoze ma vazne problemy so zobrazovanim rtf suborov)
momentalne vsak zhanam nejaky DocBook -> OpenDocument alebo XSL-FO -> OpenDocument
konvertor.

> WYSIWYG editor nemoze existovat, pretoze z toho mozes dostat cokolvek.

wysiwyg existuje a stajluje to podla vlastnej defaultnej sablony. pozri XXE a existuje
ich viac. u XXE sa da sablona dokonca prisposobit ako to priamo v tom XXE editore
vyzeralo aspon priblizne ako dokument na uplnom vystupe.

--
Roman Fordinal
project manager

~    * 421 905 400 016
~    * fordinal na webcom.sk <mailto:fordinal na webcom.sk>
~    * MOB: fordinal-pda na webcom.sk <mailto:fordinal-pda na webcom.sk>
~    * drobneho 27, 841 01 bratislava
~    * http://www.webcom.sk