[linux] Docbook

Aben Siatris aben na webcom.sk
Čtvrtek Srpen 25 11:40:33 CEST 2005

Dňa Streda 24 August 2005 19:22 Ernest Beinrohr napísal:

> Ano, XXE sa mi tiez pacil. Nemozes sem plz pastnut skriptik co mas na
> generovanie RTFka? Xsl-ko si upravim nakoniec aj sam, v principe mi ide
> o postupnost krokov, aby som to nemusel odpiky vymyslat.

xsltproc --stringparam body.font.family Arial,Helvetica,Verdana \
	--stringparam paper.type A4 \
	--stringparam generate.toc 0 \
	--stringparam section.autolabel 1 \
	--output document.fo \
	--xinclude \ # velmi dolezite ak jeden docbook includuje druhy (pouzivam rad :)
	/usr/share/sgml/docbook/xsl-stylesheets-1.66.1/fo/docbook.xsl \
	document.docbook

# myslim ze tento XSL by mal fungovat i ked ja pouzivam modifikovany z XXE, ktory
# je v /opt/xxe/config/docbook/xsl/fo/docbook.xsl, par dni som nad tym stravil
# aby to bolo design manualu firemneho CI :)

# fo2rtf sa da stiahnut na stranke s XXE
fo2rtf document.fo > document.rtf

# tvorba pdf pomocou Apache FOP
# ma vsak problem s diakritikou a renderingom
# niektorych veci ako odrazky, etc..., ale su uz velmi blizko :)
fop -fo document.fo -pdf document.pdf

# no to je vsetko. ja mam okolo toho uz len omacku s kdialog
# a stylesheete mam definovane ci podla parametru je dokument
# urceny na vytlacenie na hlavickovom papieri alebo sa ma renderovat
# do rtf s hlavickou kedze je urceny na distribuciu emailom alebo na web.

> PS: co praca z obrazkami a tabulkami v XXE, pripadne inych docbook
> editoroch?
s obrazkami a tabulkami nieje vyraznejsi problem. pri obrazkov snad
len jeden a tym je to ze obrazky ktore su prilis velke treba resizovat
pevnym zadanim XYpt alebo XYpx, alebo ich uz vkladat vo vhodnej
velkosti. zvlada samozrejme aj SVG, len v XXE ich nezobrazuje :)