[linux] ADSL (trocha komercne)

Pavol Lajciak Pavol.Lajciak na fedu.ku.sk
Pondělí Prosinec 5 16:58:02 CET 2005

Ahoj.

> hmmmm tak skoda ze niesi z BA ale co tak ine mozne riesenia ako
> telecom alebo slovanet co tak nieco ako roburnet alebo adonet alebo
> nieco take???? verim ze naokolo bude kopa moznosti staci sa poobzerat
> na tech weboch alebo vo forach ... ja zvladam BA zial to je asi tak
> vsetko
>

> mrzi ma ze som nebol schopny pomoct lepsie....
> v kazdom pripade telecom a slovanet si nechaj nakoniec......

No ja som chcel povodne uW (mikrovlnku), ale kedze rychlost je tam mala a je to u nas nespolahlive, tak som sa rozhodol pre ST DSL Home + nieco.

A Slovanet ponuka dobry router a aj vyzeraju celkom v pohode. Ale chcem to na viac PC a tak nerad by som sa dozil neprijemneho prekvapenia.

Slovensky vidiek, co sa tyka inernetizacie je uplna dzungla.
No na vyber moc nemas. Bud dial-up, hrozna mikrvolna, alebo nejake mobilne ET vs GT. Nic moc. Vies ako rodine domy sa sietuju omnoho
horsie ako bytovky. Musis to dat na nejake stlpy. A na elektricke
a telekomunikacne radsej neskusat - urcite by si tych 151 povole
a 1321 uradnikov neprezil a kedze mame v pohode starostu, tak to
mozeme vesat na rozhlasove stlpy. A tak sme radi. Takze DSL a potom
sup po rozhlasovych stlpoch k susedovi a k dalsiemu, ale to musis
dat do stredu switch do skatulky a odniekal ho napajat a tak musis
tahat k nemu napajanie. Proste 101 problemov kt. vo velkych mestach
nie su.
Ak myslis na nejaku vysoku budovu a uW, tak nato len zabudnu, lebo
domy su priblizne rovnako vysoke.

Ale vdaka za radu. Uz som napisal do slovanetu e-mail a opytal som
sa na tie Tvoje rady. Do ST som volal a pozeral aj na strankach,
ale maju vyssiu agregaciu ako GoDSL Total Fun v tom programe
u Slovanetu.

Len, aby si mal lepsiu predstavu ako vyzera slovensky vidiek. Sice
slubili inet cez kablovku, ale nic nik nerobi. Tak vznikaju
svojpomocne siete u nas v dedine.

Ak nate nejake dobre skusenost, ale iny dobry napad, ako tomu pomoct,
dajte vediet.

Iny kamos zobral tak nejake brutalne 2Gb/s od inej firmy, ale oni su
v sieti asi 20 ludia a ja mam k najblizsiemu switchu asi 600m a priamu
viditelnost nemam.

--
S uctou
Pavol Lajciak

Pedagogicka fakulta
Katolicka Univerzita
Katedra informatiky
Namestie Andreja Hlinku 56
034 01 Ruzomberok
tel: +421 44 4320 961 kl. 333
Pavol (dot) Lajciak (at) fedu (dot) ku (dot) sk
http://pf.ku.sk/lajciak/