[linux] l & s

Úterý Prosinec 6 12:00:25 CET 2005

On 06.12 09:36, Matej Poncak wrote:
> Zdravicko konferencia ;)

1. prosim ked pises novy prispevok, posli ho ako novy post a nie ako
reply/followup na stary. Robi to problem v threadujucich klientoch.

> chcem sa opytat aky je rozdiel medzi

>  s -symbolic link
>  l -linked file
> (myslim oznacenie suboru)

take nieco neexistuje. existuje symbolicka linka, co je specialny subor
ktory v sebe obsahuje cestu (relativnu alebo absolutnu) k inemu suboru
(ktory nemusi existovat).

ak si prikazom "ls -l" vypises symbolicku linku, prvy znak bude 'l';
symbolicka linka vznika prikazom "ln -s <obsah_linky> <umiestnenie_linky>"

> nie je to to iste?
> alebo pismenom l sa oznacuje hardwareova linka?

hardwareova linka neexistuje. existuje hard linka, a jej vstah k symbolickej
linke nie je ziaden, zatialco k suboru je pevne naviazana.

subor v UN*X file systemoch totiz zodpoveda i-nodu, na ktory priamo
pristupovat nemozes, ale pristupujes k nemu prostrednictvom jednej alebo
viac hard liniek z adresarov. kazdy subor ma teda minimalne jednu linku, ak
ich ma viac vsetky su rovnocenne. A samozrejme subor moze mat pevne linky
len v ramci jedneho filesystemu.

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines.