[linux] ADSL routery DLINK vs DCOM

Miro Bobovsky bobovsky.miroslav na ives.vs.sk
Středa Prosinec 7 16:14:16 CET 2005

S adsl s ktorymi som sa stretol:

a,
D-link uz typ neviem ale od slovanetu ...
ma(l) jeden zadrhel s ktorym som sa vcelku dlho trapil a to ze bezne pakety ako
ssh  ktore maju pole TOS=nie nula tento router proste zahadzoval
Standardne nastavenie v routrovacom mode. Takze cez iptables a premarkovanie
vsetkych paketov co odidu smerom na router na TOS=0 a zrazu uz vsetko fungovalo
ako malo. Mozno ale v bridge mode by nemal problem .. neviem, ja som chcel
router rezim.

b,
speedtouch ktory sme mali tiez mal zase iny problem .. zle nastavoval MTU a po
reboote zmenenu hodnotu zabudol t.j. velke pakety nevedel defrah a napr ping o
velkosti 2kb neprechadzal (tak sa to spozna najjednoduchsie)  a teda trebalo ho
interaktivne po reboote nastavit.

c,
Starsi alcatel speedtouch zase nevedel po vypnuti sa sam zapnut ale musel
niekto prist a zmacknut gombik. ten novsi to uz nemusel.

d,
zyxell a cisco(uz neviem ake male) akosi pred rokom mal problem voci novym
dslamom od telekomu takze zalezi co ti dali a podla toho sa niekedy nevedel
chytnut hned ale trvalo mu to aj 30 minut. Po handrkovani priamo s vyrobcom sme
dosli na to ze treba pockat na dalsi firmware a ze telekom ich nema a rad a
nespolupracuje a ozaj to bolo ze niekde kde bola stara instalacia adsl to slo
pekne a inde ak to spadlo ta problem sa chytit.

bbo