[linux] apt-get a Mandrake

Lubomir Host rajo na platon.sk
Pondělí Prosinec 12 15:49:20 CET 2005

On Mon, Dec 12, 2005 at 03:46:22PM +0000, Matej Poncak wrote:
> Ahoj konferencia
>
> V solarise som sa stretol s prijemnou vecickou ktora mi celkom ulahcila
> zivot a bolo to pkg-get pocul som ze v linuxe sa nieco podobne vola
> apt-get a ze to funguje pre RedHat a Debian. Existuje nieco podobne aj
> pre Mandrake10.1?
> Skusal som na nete aj hladat apt-get ale vsade som nasiel len navod
> pouzivanie ale balik na stiahnutie tam nebol (teda mozno bol ale pod
> inym menom ktore ja nepoznam)
> Vdaka za radu

apt-get je nativny Debianovsky spravca balikov (subory *.deb). RedHat,
Mandrake, Fedora vsak pouzivaju nativne baliky *.rpm, cize na
spravovanie balikov mas program s nazvom 'rpm'. 'rpm -qa' ti napriklad
vypise vsetky nainstalovane baliky v systeme.

Nad rpm dalej existuju nadstavby, napr. taky yum. Tie zvladaju niektore
veci viac automatickejsie. Skus preto pohladat najprv ten yum, az potom
sa vrhni na apt-get. Ale zakladne veci sa daju poriesit aj cez ten rpm.

Osobne nevidim ako velmi stastne riesenie mixovat system dvomi spravcami
balikov.

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Group                              http://platon.sk/  : :' :